EU version

Na Plzeňsku se konal slavnostní křes vlaku RegioPanter od Škoda Transportation

Na Plzeňsku se konal slavnostní křes vlaku RegioPanter od Škoda Transportation
foto: České dráhy/Twitter/Na Plzeňsku se konal slavnostní křes vlaku RegioPanter od Škoda Transportation
01 / 10 / 2021

Už od srpna vyjíždějí na linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary čtyři nové dvouvozové, bezbariérové a klimatizované jednotky RegioPanter od plzeňské společnosti Škoda Transportation. Nyní byly tyto jednotky slavnostně pokřtěny.

„Soupravy RegioPanter nabízejí na západočeských tratích podobný komfort, jako mají nejmodernější dálkové vlaky. Cestující mají v klimatizovaných oddílech k dispozici Wi-Fi připojení k internetu, elektrické zásuvky a USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky, jako jsou mobily, tablety nebo notebooky. Cestující s kojenci mají k dispozici přebalovací pult a lidé na vozíku komfortní bezbariérové cestování. Úplnou novinkou u nás v republice je i speciální zásuvka pro dobíjení elektrických vozíků,“ popisuje náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.

České dráhy už v Plzeňském kraji provozují 9 elektrických jednotek RegioPanter na lince P1 Horažďovice předměstí – Plzeň – Pňovany. Už v prosinci pak přibude dalších 11 nových jednotek RegioPanter na linku P2 Klatovy – Plzeň – Beroun.

Pořízení nových souprav zapadá do Strategie Českých drah do roku 2030, která počítá s rozšiřováním služeb a odstraňováním bariér pro cestování. 

Nových vlaků se cestující z Plzeňského kraje dočkají i v dálkové dopravě. Od letošního prosince budou na lince Ex6 Západní expres Praha – Plzeň – Cheb postupně nasazovány soupravy InterJet. Ty nabídnou cestujícím také maximální komfort, včetně klimatizace, Wi-Fi připojení, elektrických zásuvek a USB portů. Tyto vozy budou navíc jako první v centrální Evropě vybaveny speciálními okny, která lépe propouští mobilní signál, aby se v nich dalo lépe telefonovat.

Základní parametry jednotek RegioPanter řady 650.2

- maximální rychlost 160 km/h

- výkon 1320 kW

- délka 52,9 m

- počet míst k sezení 140, z toho 8 v 1. třídě

- hmotnost obsazené soupravy 122 tun, hmotnost prázdné soupravy 105 tun

- bezbariérová – nízkopodlažní

- napájecí soustava 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC

- vlakový zabezpečovací systém ETCS.

Tagy