EU version

Narušení dodavatelských řetězců musíme okamžitě řešit, říká manažer projektu RCEE/BSN Marko Radovic

Narušení dodavatelských řetězců musíme okamžitě řešit, říká manažer projektu RCEE/BSN Marko Radovic
foto: Archiv/Marko Radovic, manažer projektu RCEE/BSN
18 / 08 / 2022

Redakce RAILTARGET vám přináší exkluzivní rozhovor s Markem Radovicem, manažerem komunikace a projektů společnosti RCEE/BSN. Budoucí plány pro SEE Mobility, dopad Covid-19 na železniční sektor a mnohem víc!

Jste jedním z hlavních organizátorů této konference, můžete nám říct, jak se vám líbila?

Docela se mi to líbilo. Vždycky je radost být tady, ve Slovinsku, a rozšiřovat naše služby dalším společnostem a partnerům ve Slovinsku. Přijet do jiné země je samozřejmě výzva. Ale na naší straně tu máme skvělé partnery, přímo v terénu. A to je jeden z účelů členství v klastru, víte, mít kvalitní společnosti v kvalitní síti kvalitních partnerů, na které se můžete spolehnout.

V loňském roce jste byli také jedním z hlavních organizátorů veletrhu mobility SEE v Bělehradě. Byl to jeden z největších veletrhů v balkánských zemích. A co příští rok? Plánujete uspořádat veletrh SEE Mobility 2023?

Ano, samozřejmě. SEE Mobility se znovu stala významnou železniční událostí v tomto regionu, na Balkáně. A přitahuje pozornost nejen regionálních společností, ale také společností, které chtějí do regionu vstoupit, podnikat v regionu. V loňském roce jsme měli mnoho nejen firem, ale také politiků a odborníků z oboru, a stala se nejlepším místem, kam se můžete přijít prezentovat a navázat kontakty. Takže rozhodně se těšíme, že v roce 2023 toho uděláme ještě více, a doufáme, že budeme mít velmi brzy balíček, který budeme moci prezentovat firmám a zájemcům, a doufáme, že se to podaří v roce 2023.

Tato konference se zabývala také Covidem-19 a jeho dopadem na železniční sektor. Co si o tom myslíte?

Je to složitá otázka. Pro průmysl to mělo samozřejmě i své špatné stránky, a to pravidla pro zdravotní bezpečnost cestujících. Ale také na ni reagoval dodavatelský průmysl. Poskytovali pro to řešení a v Evropě byla řada z nich velmi zajímavých, pokud jste potřebovali dezinfikovat vzduch uvnitř vozidel a pokud jste potřebovali pomoci dezinfikovat nastupující cestující, takže to bylo trochu smíšené. Bohužel začala krize Covid a nyní pokračuje. Zaznamenali jsme velké narušení dodavatelských řetězců, a to je něco, co musíme okamžitě řešit. Vzhledem k tomu, že ceny rostou a dodávky služeb se ještě prodlužují. Naštěstí je to jako klastr naše úloha. Propojujeme partnery v rámci celého hodnotového řetězce a jako součást této širší sítě ERCI jsme toho na evropské úrovni velmi schopni.

Možná to tedy souvisí s mou poslední otázkou. Jaké jsou vaše plány do budoucna v obchodní oblasti železničního sektoru? Plánujete nějakou spolupráci s jinými organizacemi, že ano?

Samozřejmě. Jedním z našich hlavních cílů je podpora inovací v železničním sektoru. A rádi přenášíme technologie a šíříme nová, inovativní řešení nejen v regionu, ale i na širším, globálním trhu. A to je rozhodně jeden z hlavních cílů nás jako klastru.

Tagy