foto: ČD / Public Domain /Zasatávka Roudnice nad Labem
Prioritami Ústeckého kraje jsou dokončení staveb na páteřní komunikaci I/13, dálnic D7 a D6, modernizace železničních tratí a zlepšení vodní dopravy, říká Jiří Aster, člen představenstva Krajské hospodářské komory Ústeckého kraje, v otevíracím rozhovoru před debatou o dopravě před krajskými volbami. Ty připravuje RAILTARGET ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR v několika krajích.
Jaká jsou podle Vás nejzásadnější dopravní témata ve vašem kraji?
Prioritou by v rámci Ústeckého kraje by mělo být téma dokončení zásadních staveb na páteřní komunikaci I/13 propojující hlavní centra ÚK a spojující ho se se sousedím KV a LK Na trese Ostrov nad Ohří – Česká Lípa a také dokončení dálnice D7 a D6. V rámci železniční dopravy je pak klíčové vyřešení průchodu VRT ÚK a jeho napojení na tuto trať (Most a Děčín). Modernizovat trať Cheb – Ústí nad Labem na rychlost 120 km/hod a realizovat výstavbu a modernizaci tratí v Šluknovském výběžku spolu s německými partnery. Co se týká vodní dopravy, tak tam považuji za klíčové postavit jez Děčín. převzít loděnici Křešice do majetku státu a vyřešit tak insolvenci tohoto jedinečného objektu pro plavbu na Labi.
Psali jsme
Diskutována budou témata jako infrastruktura, vysokorychlostní tratě, veřejná doprava, modernizace silnic a železnic, a další důležité otázky,…
Vysokorychlostní tratě jsou stavbou století. Má jejich výstavba vaši podporu a může být přínosem i pro české firmy?
V době, kdy jsem pracoval pro saskou vládu se mi podařilo doporučit nově designovanému ministru dopravy Ťokovi požadavek výstavby VRT Praha – Dresden na pořad jednání se spolkovým ministrem Dobrintem, který jako první spolkový ministr dopravy na tento projekt na základě českého požadavku kývl. Projekt jsem před tím propagoval na české straně z pověření saské vlády.
Jak vnímáte přínos vysokorychlostních tratí pro jednotlivé regiony?
Doufám, že možnost kvalitního dojíždění spolu s home office umožní získání kvalitních pracovních sil pro podniky v Ústeckém kraji.
Psali jsme
Chybějící infrastruktura ve Zlínském kraji brzdí rozvoj podnikatelského prostředí. Chybějící dálnice, tristní stav vlakového nádraží a zastaralé…
Jak jste ve Vašem kraji spokojeni s dopravní obslužností. Nedochází k problémům například s rušením regionálních tratí, apod?
Myslím, že dopravní obslužnost je v ÚK na vysoké úrovni. Udržování tratí pro turistické účely by mělo být poměřováno ekonomickým přínosem pro region a náklady na jejich udržování.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR připravuje velkou sérii předvolebních debat, které proběhnou v několika krajích…
Jak vnímáte financování dopravní infrastruktury v kraji a co považujete za úspěšné nebo naopak neúspěšné dopravní projekty?
Neúspěšným dopravním projektem v ÚK vidím politicky prosazený projekt renovace „Kozí dráhy“ Z hlediska financí vidím nejvíce problémů ve financích obcí, kdy města s velkým katastrem nejsou schopna ufinancovat dopravní infrastrukturu městských komunikací. RUD to nedostatečně zohledňuje. Děčín je příkladem.