foto: PKP Intercity/archiv
Gdaňský veletrh TRAKO je nejen veletrh s širokým množstvím prezentací a firemních stánků, ale také veletrh s bohatým programem.
Během této akce probíhají různé konference, debaty či semináře. Včera se v rámci veletrhu Trako konala debata Railway climate neutrality – is it possible in Poland ?
Volba vlaku jako dopravního prostředku má pro životní prostředí obrovsky význam. Železnice se vyznačuje více než 3krát nižšími emisemi CO2 než silniční doprava a více než 8krát nižšími emisemi CO2 než letecká doprava. Železnice je proto nejekologičtějším prostředkem veřejné dopravy.
Pokud by přes 21,6 milionu lidí, zvolilo vlaky PKP Intercity od začátku ledna do konce srpna tohoto roku, byly by emise oxidu uhličitého v atmosféře o 394 tisíc tun nižší, namísto toho použivali lidé ale auta. Navíc letošní železniční doprava s národním dopravcem umožnila o 18% větší úsporu emisí než ve stejném období před rokem .
‘’Dnes můžeme s jistotou hovořit o zásadním kvalitativním a ekologickém skoku v polských železnicích. Promyšlené investice, které byly realizovány již několik let, včetně programu „PKP Intercity - Velká investiční železnice“, přispívají k tomu, že cestujici v Polsku jsou stále ochotnější volit cestování po železnici. Je to ku prospěchu životního prostředí. Počínaje řešením šetrným k životnímu prostředí při výstavbě a modernizaci železničních stanic společností PKP S.A., přes rekordní investice společnosti PKP Intercity do moderních kolejových vozidel a lokomotiv, až po nabídku PKP Mobility pro cestovatele. Je velmi povzbuzující, že náš národní dopravce je v této oblasti aktivní a má konkrétní plán pro nadcházející roky’’ - poznamenal Maciej Małecki, státní tajemník ministerstva státního majetku.
Tagy