foto: HowStuffWorks/Ilustrační foto
Přinášíme Vám další díl ze série článků k blížící se mu veletrhu InnoTrans 2022 (20.-23.9.2022). Po obecném představení celé akce a výběru eventu se tentokrát zaměříme na vystavovatele ze zahraniční scény dopravního sektoru. Jaké stánky navštívit a co na nich čekat? Více v článku!
Veletrh InnoTrans 2022 se blíží a redakce RAILTARGET pro Vás připravila sérii článků k této akci. První z nich se věnuje obecnému představení veletrhu a menší náhled na to, co Vás čeká. Následující článek byl zaměřen na jednotlivé vybrané eventy, které by neměly ujít Vaší pozornosti. A v tom dnešním se blíže podíváme na vystavovatele ze zahraniční železniční scény.
Společnost ALSTOM se zabývá řešeními nízkouhlíkové budoucnosti a udržitelností dopravy. Od vysokorychlostních vlaků, metra, jednokolejných drah, tramvají až po systémy na klíč, služby, infrastrukturu, signalizaci a digitální mobilitu – ALSTOM nabízí svým různorodým zákazníkům nejširší portfolio v oboru. Světem brázdí už na 150 000 jejich vozidel. Těšit se tedy můžete na nejnovější trendy ve výrobě kolejových vozidel v jedné vnitřní a dvou venkovních expozicích.
Od výrobce přejdeme k dopravci. BUDAMAR LOGISTICS se zabývá mezinárodním zasilatelstvím a logistikou více již dvě dekády, také nabízí komplexní řešení pro své klienty nebo služby související s přepravou. Stabilně patří mezi nejsilnější spediční společnosti ve Slovenské republice. Pokud Vás zajímá více o železniční přepravě v našem regionu, tak navštivte stánek BUDAMAR LOGISTICS!
Německého národního dopravce DB není ani snad potřeba přílišně představovat. Na veletrhu se představí celá řada jeho dceřiných společností, namátkou DB Cargo, DB Regio nebo DB E.C.O. Group. Ovšem takových je přes 80 a na InnoTrans 2022 tak bude pouhý zlomek dceřinek. Jak si vede německá preciznost ve světě moderní, digitální a zelené železnice? Více na stáncích a venkovních expozicích pod vlajkou DB.
Další velké jméno, které netřeba příliš představovat, je rakouský národní dopravce ÖBB. Podobně jako jeho německý protějšek se snaží o moderní, digitální a zelenou železnici. Hlavním tahákem tohoto dopravce je ovšem dochvilnost. Uvádí, že míra dochvilnosti činí cca 97 % a spolu se svými dceřinými společnostmi tvoří páteř celé rakouské železniční dopravy. Tajemství jejich úspěchu můžete odhalit v Hale B.
Od dopravců se vrátíme zpět k výrobcům, konkrétně k Hitachi Rail. Tato společnost je poskytovatel železničních řešení v oblasti kolejových vozidel, signalizace, provozu, servisu a údržby, digitálních technologií a řešení na klíč. Jejich nejznámějším projektem jsou bezesporu tzv. bullet trains, tedy vysokorychlostní vlaky. Jejich model ETR1000 – Frecciarossa může dosahovat rychlostí až 400 km/h. Jestli Vám není rychlost cizí, a hlavně na železnici, navštivte stánek Hitachi Rail!
Jestli máte rádi rychlé vlaky, tak by Vás mohli zajímat i brzdové systémy. Proto nesmíte vynechat stánek společnosti Knorr-Bremse. Její hlavní hesla jsou: urbanizace, udržitelnost, digitalizace a mobilita. Nejen rychlost, ale i brzdy hýbou světem! Potom, díky svým dceřiným společnostem zvyšuje komfort cestujícím skrze výrobky z kategorie klimatizace či dveřních systémů.
A zase zpět k dopravcům. Na veletrhu InnoTrans 2022 nebudou chybět ani zástupci polského PKP GROUP. Potkáte tak zde nákladního železničního dopravce PKP CARGO, správce železniční infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe anebo největšího polského vnitrostátního dopravce PKP Intercity. Jak se perou se současnými výzvami na železnici naši severní sousedé? Uvidíte na stáncích PKP.
Celou řadu venkovních expozic bude mít letos společnost SIEMENS Mobility, která vyrábí světoznámé lokomotivy Vectron. Už delší dobu je můžete potkávat i na našich tratích. Krom výroby kolejových vozidel se také zaměřuje na automatizace a elektrifikace železnic, systémy na klíč a s nimi souvisejícími službami. Jestli toužíte vědět, jaké novinky ohledně Vectronů chystá SIEMENS Mobility, tak vyrazte na InnoTransu 2022 na čerstvý vzduch.
Švýcarské hodinky jsou passé, jděte raději do švýcarských vlaků! O tom Vás může přesvědčit společnost Stadler a jejich výrobky. Nezahrnují pouze železnici, jako takovou, ale všechny ostatní myslitelné kategorie kolejových vozů. A během veletrhu odhalí svůj nejnovější přírůstek – vlak FLIRT na vodíkový pohon. Na vlastní oči tak budete moci vidět možnou budoucnost alternativních pohonů vlaků.
Až z dalekého Pittsburghu dorazí na InnoTrans 2022 i společnost Wabtec, která vyrábí komponenty pro lokomotivy a nákladní a osobní vagony. Vyrábí také lokomotivy dosahující výkonu až 6000 koní. Poslední dobou se však zaměřují na možnosti alternativních pohonů, respektive bezemisních lokomotiv, které by využívaly vodíkové palivové články. Jak se vyvíjí železniční trendy na druhé straně oceánu? Prozkoumejte stánek Wabtec!
S čím se letos vytasí ZÖLLNER Signal? Podle dostupných informací to bude inovativní výstražný systém pro tratě s ETCS L2 využívající informace o vlakové dopravě z komunikace mezi RBC a stavědlem. Tento systém zvýší bezpečnost při stavebních pracích na železnici a může ochránit i Vaše pracovníky. Jak funguje a vypadá tento systém budete moci vidět při živých ukázkách na InnoTrans 2022!
Závěr našeho výčtu bude patřit leasingové společnosti RAILPOOL. Své služby nabízí po celé Evropě a zajistí Vám při leasingu lokomotiv služby od A do Z. Výhodou je, že skrze několik kliků vyhledáte tu nejlepší možnost pro danou situaci a výrazně tím usnadňuje celý proces. Přinese RAILPOOL na svém stánku novinky ohledně leasingového procesu, například aplikaci? Neváhejte je navštívit.