foto: SIEMENS Mobility /Ilustrační foto
Veletrh InnoTrans 2022 (20.-23.9.2022) je jedna z nejvýznamnějších akci dopravního sektoru tohoto roku. Můžete čekat bohatý program, kde se dozvíte o nejnovějších trendech v tomto odvětví. Redakce RAILTRAGET pro Vás píše sérii článků k tomuto veletrhu a v tom dnešním se podíváme na nové technologie, které si budete moci prohlédnout.
Jedna z nejvýznamnějších akcí tohoto podzimu vypukne již po tomto víkendu! O veletrhu InnoTrans 2022 (20.-23.9.2022) Vás informujeme v sérii článku, věnujícím se této události. První z nich přinesl základní informace k veletrhu a následně jsme se věnovali těm nejzajímavějším eventům. Věnovali jsme se i zahraničním a českým vystavovatelům a teď se zaměříme na nové technologie.
Společnost Thales odprezentuje svoji vizi železnice řízené daty. Dozvíte se, jak proměňují surová data v provozní přínosy pro zvýšení výkonnosti a kapacity železnice, pro lepší a přesnější cestování cestujících a pro lepší ochranu životního prostředí. Dále se můžete věnovat řešením kybernetické bezpečnosti díky prezentaci centra pro správu klíčů pro evropský vlakový zabezpečovací systém (KMC4ETCS) společnosti Thales Cybels, které poskytuje sofistikované služby správy klíčů pro železniční provoz ETCS.
Centrum řízení provozu (OCC) je mozkem železničního systému. Na stánku společnosti Thales si návštěvníci mohou pohrát s nejnovější generací digitální integrované platformy Thales, která umožňuje dohlížet na všechny subsystémy na trati a ve vlaku jediným kliknutím. Můžou také prozkoumat řadu případů použití poháněných umělou inteligencí, od řízení hustoty cestujících až po úsporu energie nebo zvýšení spokojenosti zákazníků, a odhalit, jak může společnost Thales zvýšit odolnost díky možnostem vzdáleného provozního řídicího centra a zároveň zajistit kybernetickou bezpečnost kritické infrastruktury.
Alstom pod hlavičkou své značky Mobility by Nature představí své nejnovější inovace a digitální řešení, která umožňují udržitelnou mobilitu pro zákazníky a ekologičtější volbu dopravy pro cestující. Hlavním bodem programu budou ekologická trakční řešení, včetně nejnovější technologie palivových článků Alstom, vodíkových, bateriových a palivových článků pro nové vlaky, jakož i ekologické možnosti obnovy trakce pro stávající vozový park. Coradia iLint, první osobní vlak na světě poháněný vodíkem, který je nyní v Německu v komerčním provozu, bude dvakrát denně jezdit z Berlína-Spandau do Berlína-Ostbahnhof. Hosté společnosti Alstom a speciální partneři budou mít možnost jízdy.
Na stánku budou také představeny technologie společnosti Alstom pro automatický provoz vlaků (ATO), evropský vlakový zabezpečovací systém (ETCS) a kybernetickou bezpečnost, které umožňují provozovatelům optimalizovat výkonnost v reálném čase v oblasti signalizace a multimodality a zlepšují zážitek cestujících z cestování tím, že nabízejí bezpečnost, konektivitu a plynulost.
A co představí společnost SIEMENS Mobility? Velkým tahákem bude jejich venkovní expozice, kde bude vystavena řada vlaků:
- Desiro HC – vlak Desiro HC (high capcaity) snadno zvládne rostoucí počet cestujících na nové železniční síti Labe-Spree. Vlak je konfigurován se dvěma poháněnými jednopodlažními koncovými vozy a dvěma dvoupodlažními nepoháněnými prostředními vozy, což šetří cenné energetické zdroje. Je vybaven okny se speciální povrchovou úpravou pro lepší příjem síťového signálu, palubní WiFi a elektrickými zásuvkami v celém vlaku, četnými TFT monitory, ukazateli obsazenosti v reálném čase a speciálním systémem pro zajištění komfortu cestujících.
- Mireo Plus H – nová generaci vodíkových vlaků, která kombinuje inovativní design a nejnovější udržitelné technologie. Mireo Plus H je vybaven pohonem na palivové články a lithium-iontovou baterií, která dodává trakční energii a využívá rekuperační brzdění. V rámci společného projektu testují společnosti Deutsche Bahn a SIEMENS Mobility zcela nový kompletní systém sestávající z nově vyvinutého vlaku a nově navržené čerpací stanice.
- Metro “X-Wagen” Vienna - 34 šestivozových souprav metra zajistí ještě pohodlnější a komfortnější cestování po Vídni, včetně plně automatizované linky U5. Vlaky se vyznačují odlehčenou konstrukcí a více než 90procentním podílem recyklace a do provozu s cestujícími na linkách U1 až U4 vstoupí v roce 2022 a přibližně od roku 2026 budou plně automatizované na nové lince U5.
- Avenio Nuremberg – čtyřvozové tramvaje Avenio budou postupně zajišťovat přepravu cestujících na tramvajové síti v Norimberku, která má pět linek a jejíž provozní délka je přibližně 40 km. Prostorné nástupní prostory a široké průchody zlepšují pohyb a pohodlí cestujících.
Bude toho ještě daleko více a redakce RAILTARGET bude na místě, aby Vám přinesla exkluzivní zpravodajství z místa dění o nových technologiích a trendech v přepravě!