EU version

Gopfert exkluzivně: Výstavbou IV. koridoru se výrazně zkrátí doba jízdy, což je vidět na některých již dokončených úsecích

Gopfert exkluzivně: Výstavbou IV. koridoru se výrazně zkrátí doba jízdy, což je vidět na některých již dokončených úsecích
foto: Redakce/Gopfert exkluzivně: Výstavbou IV. koridoru se výrazně zkrátí doba jízdy, což je vidět na některých již dokončených úsecích
12 / 04 / 2023

Na konferenci Železnice 2023 v Praze vystoupil Ondřej Gopfert ze Správy železnic s příspěvkem: Realizované stavby na IV. koridoru Sudoměřice – Votice, Soběslav – Doubí. Pro RAILTARGET prozradil více v rozhovoru.

Jaký bude největší přínos realizované stavby IV. koridoru Sudoměřice-Votice, Soběslav-Doubí?

Největším přínosem bude nepochybně zkrácení doby jízdy. Před zahájením realizace IV. železničního koridoru činila jízdní doba na úseku Praha-České Budějovice 2:50 hodiny. Po dokončení posledních dvou staveb se jízdní doba zkrátila na 1:45 hodiny. U poslední stavby v úseku Nemanice – Ševětín se jízdní doba zkrátila na 1:30 hod.

Jaké byly největší komplikace, s nimiž se správa železnic při realizaci tohoto projektu potýkala?

Troufám si říct, že realizace tohoto projektu proběhla bez větších provozních komplikací. Největší komplikací byla samotná příprava realizace, která je zároveň nejdůležitější a nejobtížnější částí celého projektu. Co se týče samotné výstavby, vyskytly se pouze standardní komplikace, jako je zpoždění výstavby tunelů. Žádná komplikace se však nevymykala běžným zvyklostem.

Realizuje Správa železnic v současné době nějaké další projekty?

Největší výzvou, která nás v nejbližší době čeká, je železnice na pražské letiště Václava Havla. Jedna část Negrelliho viaduktu je již dokončena, další dvě, Kladno-Kladno Ostrovec a Praha Bubny-Praha Výstaviště, jsou ve výstavbě. Tyto stavby jsou největší výzvou, která nás čeká do roku 2030. Velkou výzvou do budoucna jsou také vysokorychlostní tratě.

Tagy