foto: Archiv/Fotoreportáž: Den s ministrem na Děčínsku? Otevření přístaviště, kontrola traťového úseku i fotovoltaický projekt SŽ
Dnes ministr dopravy Martin Kupka navštívil Děčín za účelem slavnostního otevření přístaviště a prohlídky místních železničních staveb. Na místě nechyběl ani tým RAILTARGET, který Vám přináší exkluzivní reportáž.
Návštěvu odstartovalo slavnostní otevření nového přístaviště pro rekreační plavbu v Děčíně. Jedná se o první ze série přístavišť, které letos ředitelství vodních cest vybuduje. „Říká se, že není krásnější pohled na svět než z hřbetu koně. Já bych si dovolil to poupravit. Není krásnějšího výhledu na krásné údolí Labe než z řeky přímo z plavidla,“ zaznělo v projevu ministra Kupky. Plavidla mohou ode dneška kotvit v Děčíně přímo v centru města u nábřeží pod městskou knihovnou. Odběrné sloupky 36 metrů dlouhého plovoucího mola, které kopíruje aktuální úroveň hladiny v řece, umožní plavidlům připojení na elektřinu a pitnou vodu. Lodě mohou u přístaviště stát až 48 hodin.


Poté se ministr zaměřil na kontrolu průběhu postupujících prací na optimalizaci traťového úseku Děčín východ – Děčín Prostřední Žleb, která zahrnuje i náhradu nosné konstrukce stávajícího mostu přes Labe z roku 1916. Optimalizace trati mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb vyjde na více než miliardu korun. Dokončení celé stavby lze očekávat v listopadu 2023. „Dneska jsem byl ubezpečen, že termíny, které byly dány, se splní,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, který stavbu včetně sanovaného Děčínského tunelu prošel spolu s ministrem Kupkou.

Zdroj fotografie: SŽ/Twitter
Trať tvoří součást nákladního koridoru Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Miliardovou zakázku na rekonstrukci 1,6 kilometru dlouhého úseku mezi stanicemi Děčín východ a Děčín Prostřední Žleb včetně mostu přes Labe získaly společnosti Strabag Rail a DT Mostárna.
Úsek mezi stanicemi Děčín východ a Prostřední Žleb využívají prakticky pouze nákladní dopravci. Ti se teď musí potýkat s dlouhou odstávkou trvající od března do listopadu. V tomto období musí nákladní vlaky přes stanice Děčín nebo Ústí nad Labem západ, nebo přes Prahu.
Návštěvu Děčína ministr Kupka uzavřel seznámením se s pilotním projektem fotovoltaiky na střeše nádraží, který Správa železnic realizuje na železniční stanici Děčín východ. Mimo jiné navštívil i zrekonstruované první patro, které Správa železnic předala do užívání Domu dětí a mládeže, aby malí železniční modeláři mohli podnikat technické kroužky.


