EU version

Flirt ze Švýcarska sváděl v Gdaňsku. Stadler vsadil na neotřelý design

Flirt ze Švýcarska sváděl v Gdaňsku. Stadler vsadil na neotřelý design
foto: redakce/Stadler FLIRT
25 / 09 / 2025

Na veletrhu TRAKO 2025 v Gdaňsku proběhla prezentace Stadler Flirt pro region Valle d’Aosta, který zaujal modulárním řešením i originálním designem.

TRAKO 2025 v Gdaňsku je v plném proudu a přitahuje odborníky, politiky, fanoušky i vedoucí pracovníky železničních společností. Mezi vystavovateli nemůže chybět švýcarský výrobce železničních vozidel Stadler. Ten na veletrhu prezentoval vlakovou jednotku Flirt určenou pro italský region Valle d’Aosta. Nešlo o premiéru, ale o připomenutí projektu, který se veřejnosti ukázal již v minuosti.

Flirt: Modulární koncept a jedinečný design

Jednotka Flirt pro Valle d’Aosta je plně modulární, což umožňuje přizpůsobení různým potřebám dopravců i cestujících. Stadler dodává dieselové a elektrické varianty vozů. Představitelé autonomního oblasti na severu Itálie Valle d’Aosta upřednostnili elektrickou variantu.

Velkou pozornost přitahoval také vizuální prvek na bočnici vlaku. Stylizované srdce složené ze symbolů odkazuje na tradiční aspekty regionu Valle d’Aosta, včetně přírodních a kulturních motivů. Design tak zdůrazňuje propojení moderní mobility s regionální identitou.

Za Stadler na akci vystoupil Ansgar Brockmeyer, výkonný viceprezident pro marketing a prodej. Prezentace se účastnili i zástupci regionu Valle d’Aosta, kteří jsou z projektu, zkušenosti i designu nadšeni.

Flirty jezdí i v Česku

Stadler má zájem připomínat své úspěšné regionální projekty i širšímu evropskému publiku. Vystavení vozidla zároveň doplnilo bohatou expozici, s kterou švýcarský výrobce patří mezi nejvýraznější účastníky TRAKO 2025. Kromě Flirtu prezentoval předešlý den také 1000. vozidlo vyrobené v závodech v polské Siedlci, akci pojal jako výroční a oslavnou.

Zajímavostí je, že jednotky Flirt pod označením Elektrická jednotka 480 jezdí také v České republice. Pět souprav provozuje společnost Leo Express na lince mezi Prahou a Ostravou a na zahraničních mezi Prahou a Krakovem, respektive Košicemi.

Stadler na TRAKO 2025 ukázal, že i připomenutí dřívějších projektů může na veletrhu zaujmout. V případě Flirtu pro Valle d’Aosta spojil technické řešení s originálním designem, který dává regionálním vlakům jedinečný charakter.

Tagy