EU version

Doprava v Karlovarském kraji: Nové autobusy, propojení s Německem a tlak na rychlejší stavby

Doprava v Karlovarském kraji: Nové autobusy, propojení s Německem a tlak na rychlejší stavby
foto: RAILTARGET/Debata v Karlovarském kraji
10 / 09 / 2024

V sérii debat, jsme doputovali tentokrát do Karlovarského kraje, kde právě probíhá další regionální debata, jejímž ústředním tématem je doprava. Na programu je nejen vyjednávání o propojení dálnice D6 s Německem, ale také snahy o zrychlení výstavby. Shoda panuje v tom, že řešení dopravní infrastruktury je klíčové pro rozvoj celého regionu.

Hned v úvodu debaty moderátor a předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Jan Sechter vyzval všechny zúčastněné řečníky k úvodnímu slovu. 

První slovo si vzal hejtman Karlovarského kraje. Ten v rámci dopravy zmínil například téma investic.  „Výrazně jsme posílili investice do krajských komunikací. Byť nám nepřísluší silnice 1. tříd a dálnice, významně vyjednáváme s ŘSD, abychom zkrátili procesy spojené s výstavbou, dotlačili jsme Ministerstvo dopravy, aby se jednalo o propojeni D6 s Německem", vyzdvihl například v úvodním okénku Petr Kulhánek, lídr kandidátky Starostové a nezávislý. Okrajově zmínil i oblast zdravotnictví. „Výsledek bude znatelný až za několik let, my už ale teď víme, že na lékařských fakultách studuje několik budoucích lékařů, kteří jsou vázáni po dostudování působit v Karlovarském kraji,“ řekl Kulhánek a slovo si vzal Patrik Pizinger, člen Rady Karlovarského kraje, který se vyjádřil k rozvoji regionu obecně. 

 „Výrazně jsme přispěli do diskuze o tom, jak neopomenout uhelné regiony, pro které je fond obnovy klíčovým. Podařilo se nám tak komunikovat s mnoha institucemi i Evropskou komisí,“ kladl důraz na rozvoj regionu Patrik Pizinger, který je dvojka na kandidátce za  Místní hnutí nezávislých za harmonický rozvoj obcí a měst. 

Oblast dopravy pochválil také krajský zastupitel Pavel Motešický za SPD: „Podařilo se nám implementovat nové CNG autobusy, vychytaly se jejich takzvané dětské nemoci a doprava se tak teď stabilizuje.“

Přišla ale také kritika toho, co se v minulém období nepovedlo, a to ze širšího úhlu pohledu, nejen v otázce dopravy. „V Karlovarském kraji se moc nevydařila otázka bezpečnosti, tlak na Ministerstvo vnitra by měl být mnohem vyšší, protože na naší krajské úrovni se to velmi špatně řeší. Vydáváme spoustu prostředků, abychom suplementovali Policii ČR. Tím si nestěžuju na policii, ale na její vedení. Nám pak chybí finance na jiné položky,“ říká Martin Hurajčík, starosta Mariánských Lázní za ANO. Podobně reagoval v úvodním představovacím bloku i Jan Picka, čtyřka na kandidátce Volba pro kraj.

"Finance jsme začali dávat do investic, které mají smysl. K bezpečnosti jsme začali spouštět první projekty na posílení městské policie, ale samozřejmě to je zoufalé řešení zoufalé situace,“ dodal. 

S tím, že oblast dopravy je klíčová souhlasí dále Jan Plomer, architekt a projektant železničních vozidel za Piráty, který dodává: „V pouhelné době je potřeba udržovat kontakt s lidmi, kteří jsou z Karlovarského kraje, ale za kariérou odešli jinam. Musíme vědět, co tady potřebují, aby rozhodli se třeba někdy i vrátit.“

Po úvodním kole, se diskuse začala více zaobírat dopravnímí tématy, jejichž rozbor přineseme v dalších článcích. 

Krajské volby v dopravě - aneb série debat po celé České republice organizuje RAILTARGET společně s Hospodářskou komorou ČR a Krajskou hospodářskou komorou Karlovarského kraje.  

Tagy