EU version

Modernizované lokomotivy jsou prakticky nové vozy. Výhodou je levnější údržba, menší spotřeba i nižší emise, říká obchodní ředitel CZ LOKO Kutálek

Modernizované lokomotivy jsou prakticky nové vozy. Výhodou je levnější údržba, menší spotřeba i nižší emise, říká obchodní ředitel CZ LOKO Kutálek
foto: Archiv/Modernizované lokomotivy, jsou prakticky nové vozy. Výhodou je levnější údržba, menší spotřeba i nižší emise, říká obchodní ředitel CZ LOKO Kutálek
04 / 02 / 2023

Redakce RAILTARGET vám přináší exkluzivní rozhovor s obchodním ředitelem CZ LOKO Janem Kutálkem. Zeptali jsme se ho například na to, jaké budou mít modernizované lokomotivy přínos pro ZSSK CARGO a co bylo cílem jejich modernizace.

Dnes dochází k předání prvních lokomotiv, které modernizujete pro ZSSK CARGO. O jaké lokomotivy se jedná a co je cílem modernizace?

Jedná se o modernizaci původních lokomotiv řady 742, na kterých provádíme komplexní modernizaci, což znamená, že všechny komponenty nad hlavním rámem jsou zcela nové, prakticky se jedná o nové vozidlo. Hlavní rám tedy projde modernizací a úpravou a trakční podvozky projdou generální úpravou.

Jaké budou mít tyto nové lokomotivy přínos pro ZSSK CARGO?

Jedná se o zcela nová vozidla, takže bude samozřejmě levnější údržba, bude nižší spotřeba paliva. V dnešní době jsou velkým tématem emise, kde moderní technologie určitě přinesou i velké zlepšení těchto parametrů.

Co pro CZ LOKO znamená tato zakázka?

Je to pro nás velmi důležitá zakázka, protože ZSSK CARGO je náš nový zákazník a vzhledem k objemu smlouvy je to i velmi velký a důležitý zákazník a perspektivní do budoucna.

Tagy