EU version

Modernizace i nábor mladé generace. České dráhy na RBD 2025 představily konkrétní výsledky i plány

Modernizace i nábor mladé generace. České dráhy na RBD 2025 představily konkrétní výsledky i plány
foto: RAILTARGET/České dráhy na RBD 2025
24 / 06 / 2025

Na ostravském veletrhu Rail Business Days 2025 představily České dráhy nejen špičkovou techniku, ale i ambiciózní plány. Dominovala témata jako modernizace flotily, udržitelnost a otevřenost mladé generaci.

Hala ostravského výstaviště se v minulých dnech proměnila v tepající srdce železniční agendy. Národní dopravce měl na Rail Business Days 2025 největší výstavní prostory. Jejich přítomnost nebyla jen o prezentaci, ale o jasném vzkazu: moderní železnice není vzdálená vize, ale hmatatelná realita. RAILTARGET byl na místě. 

ČD na RBD 2025 / RAILTARGET

Od slov k činům: Krapincova vize plná pohodlí

Hned v úvodu veletrhu představil šéf Českých drah, Michal Krapinec, ambiciózní plány, které mají nalákat do vlaků ještě více cestujících. „Na dnešním zahájení Rail Business Days 2025 jsem měl možnost krátce představit naše nové projekty, a hlavně naši ambici: přivést více cestujících do vlaků. Ne slovy, ale činy,“ zdůraznil Krapinec. Důkazem těchto slov je impozantní číslo 22 000 nových sedaček a 144 zbrusu nových vozidel, které se postupně dostávají do provozu. Zmiňoval i moderní bateriové vlakyMoravskoslezském kraji.

RBD 2025: ComfortJet jako vlajková loď novodobé flotily

Největší pozornost přirozeně poutala souprava ComfortJet. Na veletrhu byl k vidění téměř celý průřez soupravou, včetně řídicího vozu první třídy, restauračního vozu i vozu druhé třídy s prostorem pro přepravu kol. Všichni návštěvníci si mohli sami vyzkoušet maximální komfort, ať už šlo o interiér či bohatou výbavu. Jak Krapinec potvrdil, na ničem se nešetřilo. Cíl je jasný: "Když se cestující budou rozhodovat, jakým vlakem pojedou, aby automaticky říkali: ‚Jasně, první volba jsou České dráhy." Že se tato strategie vyplácí, potvrdil i letošní hospodářský výsledek národního dopravce.

 

 

České dráhy na RBD 2025: Mladá krev a otevřená diskuse

České dráhy letos vsadily na komplexní prezentaci. Kromě hlavního stánku nemohl chybět ani studentský stánek a sekce věnovaná náboru. Na stánku byli také stážisté – budoucí strojvedoucí, vlakvedoucí i opraváři kolejových vozidel, což jen podtrhovalo snahu dopravce o posílení svých řad. Na stáncích probíhaly aktivní diskuse a zájem o železniční problematiku byl patrný i u těch nejmladších. V ComfortJetu dokonce běžel videozáznam, který představoval moderní dráhu jako atraktivní kariérní cestu.

Michal Krapinec si čím dál více všímá zájmu mladých lidí: „Při každé větší akci se železniční tematikou jsem zas a znovu překvapen, kolik mladých lidí má zájem a velký entuziasmus pro vlakyželeznici. Mladí lidé dnes přicházejí s chutí měnit svět a zjišťují, že železnice k tomu může být perfektní platformou. Propojuje techniku, ekologii, logistiku i digitalizaci. A zároveň má smysl – spojuje regiony, lidi, rozvíjí ekonomiku, snižuje emise,“ uvedl na sociálních sítích. České dráhy mají skvělou spolupráci se školami.

ČD na RBD 2025 / RAILTARGET

Úspěch na Rail Business Days 2025 České dráhy připisují i skvělé spolupráci s partnery, jako jsou Ministerstvo dopravy, Škoda Group CZSiemens Mobility. Akce v Ostravě jasně ukázala, že vize moderní železnice v Česku už není jen na papíře, ale stává se skutečností.

 

Tagy