EU version

CEO Siemens Mobility Česká republika Roman Kokšal: Řešením pro českou infrastrukturu jsou duální lokomotivy

CEO Siemens Mobility Česká republika Roman Kokšal: Řešením pro českou infrastrukturu jsou duální lokomotivy
foto: Archives/CEO Siemens Mobility Česká republika Roman Kokšal: Řešením pro českou infrastrukturu jsou duální lokomotivy
16 / 06 / 2022

Redakce RAILTARGET přináší další ze série rozhovorů z veletrhu Rail Business Days, který proběhl minulý týden v Brně. Dnes se můžete podívat na rozhovor s Romanem Kokšalem, CEO Siemens Mobility Česká republika.

Siemens Mobility je jedním z hlavních sponzorů konference Rail Business Days. Chtěla bych se zeptat, jak se Vám tady líbí?

Myslím si, že náš záměr podpořit tuto konferenci byl rozhodně správný a zažil jsem tady spoustu krásných vystoupení, některých i motivačních nebo kontroverzních, takže jsem velmi spokojený s naší účastí na této konferenci.

Vy jste ve své prezentaci zmiňoval elektrifikaci české infrastruktury, zaujalo mě to, že ty dieselové lokomotivy jezdí již po elektrifikovaných částech infrastruktury. Co by se v tomto ohledu mělo udělat a zlepšit?

To je samozřejmě velká otázka, protože každý dopravce plánuje svoji cestu s tím, že musí dojet do konce, kde chybí právě část elektrické tratě, takže proto někdy vyráží s lokomotivou dieselovou i pod dráty, jak my odborně říkáme, a je zde samozřejmě řešení v podobě duální lokomotivy – to znamená, že lokomotiva má jak dieselový agregát, tak má trafo i klasický sběrač.

Chtěl bych se zeptat na nové technologie, jako je například vodík. Co Siemens Mobility a lokomotivy na vodíkový pohon a vůbec tyto alternativní technologie?

Vodík je součástí našeho portfolia a máme v tuto chvíli vyvinuté jednotky pro regionální dopravu. Lokomotiva je další výzvou, která je relativně dlouhodobá, ale vodík lze použít jako nosič energie čili pro země s přebytkem volatilních zdrojů elektrické energie, ze solárních či větrných elektráren, je téma vodíku pro využívání určitě vhodné.

Tagy