EU version

AROS má nového prezidenta: Matej Franc v exkluzivním rozhovoru

AROS má nového prezidenta: Matej Franc v exkluzivním rozhovoru
foto: RAILTARGET/nový prezident AROSu Matej Franc
09 / 10 / 2025

Novým prezidentem Asociace železničních dopravců Slovenska (AROS) se stal Matej Franc z METRANS Rail Slovakia. Chce pokračovat v rozběhnutých projektech a posílit rozvoj nákladní železniční dopravy.

Novým prezidentem Asociace železničních dopravců Slovenska (AROS) je Matej Franc, jednatel společnosti METRANS Rail Slovakia. Franc, který dosud v AROSu figuroval jako první viceprezident, nahradí na nové pozici Jána Biznára. Čerstvá informace zazněla na 13. ročníku konference Horizonty železničí dopravy, kterou organizují AROS a Žilinská univerzita v Žilině. Redakce RAILTARGET byla na místě a přináší rozhovor s novým prezidentem AROSu.

Pane Franci, stal jste se čerstvě prezidentem AROSu. Jak se v nové roli cítíte a jaké budou další kroky?

Cítím se dobře. Dosud jsem působil jako první viceprezident Asociace železničních nákladních dopravců na Slovensku. Po nových volbách jsem přešel na funkci prezidenta, takže mi přibydou nové povinnosti. Budu se snažit držět rozběhnutý krok, abychom dotáhli stávající věci a nastartovali i nové projekty, které posunou nákladní železniční dopravu na Slovensku dopředu.

Jste zároveň ředitelem společnosti METRANS Slovakia. Jaký vliv bude mít Vaše nová funkce na Vaši roli ve společnosti?

Ano, jsem jednatelem dopravce METRANS Rail Slovakia, aktuálně druhého největšího nákladního železničního dopravce na Slovensku podle výkonů. Budu to tedy muset nějak skloubit i co se týče práce pro zaměstnavatele, samozřejmě, aby to na mou roli nemělo velký vliv. Budu muset věnovat více častu také funkci prezidenta AROSu.

Vlastníte také centrum v Dunajské stredě. Budete se snažit i o to, aby tam došlo ke zlepšení v rámci zkapacitění trati, se kterým jsou delší dobu problémy?

Ano, naše spoločnost sídlí v Dunajské stredě, kde máme největší terminál kombinované dopravy na Slovensku. Bojujeme tam s kapacitními problémy, jelikož se jedná o jednokolejnou trať ŽSR. Jsme v komunikaci s Ministerstvem dopravy, stejně tak jako se ŽSR, s nimiž problematiku aktivně řešíme. Máme již nějaké přísliby a plány, a to i časové, takže by se vše mělo hýbat dopředu. Věřím, že najdeme nějaký kompromis a pomalými kroky se dopracujeme úspešnému výsledku i v této agendě.

Tagy