foto: Redakce RAILTARGET/Znáte lokomotivu, která se skrývá pod přezdívkou „rychlé eso“?
Jedná se o dvoupodvozkovou, čtyřnápravovou lokomotivu poháněnou čtyřmi trakčními motory. Tato dvouproudová elektrická lokomotiva řady 362 je v provozu v České republice a na Slovensku. Těmto lokomotivám se často přezdívá „eso“ či „rychlé eso“ a jsou nasazovány především na rychlíky a vlaky vyššího standardu. Lokomotiva řady 362 WTB se stala oblíbenou a její spolehlivost a výkon jí vynesly respekt a důvěru v železničním průmyslu.
V roce 1990 byla vyrobena první lokomotiva řady 362, kdy byla poslední jednotka série lokomotiv řady 363 vybavena novým typem trakčních motorů a převodem pro dosažení maximální rychlosti 140 km/h. Tento stroj byl identifikován jako 362.001 a po rozdělení státu v roce 1993 přešel do vlastnictví Slovenských železnic.
V souvislosti s implementací vlaků kategorií EuroCity a InterCity a s rozsáhlou modernizací tratí, provedly České dráhy v letech 1993 a 1994 renovaci devíti lokomotiv řady 363, které byly převedeny na řadu 362. Toho bylo dosaženo prostřednictvím výměny podvozků mezi stroji řad 363 a 162. Následně byly tyto lokomotivy přeznačeny jako řady 362 a 163. Další fáze podobných renovací v ČD proběhly v letech 2000, 2001 a 2006 – 2008.
Vzhledem k robustní konstrukci a schopnosti pohybovat se v těžkých povětrnostních podmínkách se lokomotiva řady 362 WTB stala oblíbenou volbou pro náročné tratě.
Lokomotivy řady 362 bývají nasazovány na linky EuroCity, Expresy, rychlíky, spěšné a osobní vlaky.
Zdroj: Redakce
Tagy