foto: SDP ČR / Public domain/MHD Praha
Sdružení dopravních podniků ČR vytvořilo novou kampaň na podporu městské hromadné dopravy. V novém seriálu Věřte – Nevěřte v MHD se objeví známé osobnosti z různých odvětví.
O produkci kampaně se opět postarala agentura EventHouse, která stojí za úspěšnými marketingovými projekty SDP ČR z minulých let.„Smyslem kampaně je motivovat veřejnost k používání MHD. Chtěli bychom se v tomto směru přiblížit velkým evropským metropolím, kde je využívání MHD symbolem vyspělosti a společenské odpovědnosti. I u nás se můžeme pyšnit moderními technologiemi a efektivním fungováním provozů, stále se však setkáváme s tím, že MHD je vnímána jako volba pro ekonomicky slabší vrstvu lidí. Do kampaně jsme vybrali takové osobnosti, jejichž hlas má sílu a věříme, že dokáží ovlivnit nebo minimálně přimět k zamyšlení velké množství lidí,“ říká předseda marketingové skupiny SDP ČR Slavoj Dolejš, který je zároveň ředitelem Dopravního podniku města České Budějovice.

Třináctidílný seriál bude publikovaný na platformách Youtube, Facebook a Instagram. První díl byl zveřejněn ve středu 3. ledna v 18 hodin a každou další středu večer budou následovat další. Do kampaně se připojily osobnosti z nejrůznějších odvětví veřejného života, od světoznámého chirurga Bohdana Pomahače, přes spisovatele Jiřího Hájíčka nebo písničkáře Michala Horáka.
„Byl jsem docela překvapen, jak málo se ví o tom, co současná MHD nabízí. Proto nás napadlo zeptat se těch, kteří mají k MHD nějaký vztah, avšak i oni sami mnohdy žili v určité mylné představě. Na otázky se nemohli nijak připravit. Na konci každého dílu nás pak Vašek Kopta seznamuje se správnými fakty,“ uvádí autor kampaně Jiří Nevečeřal z agentury EventHouse.
„MHD se snažíme jezdit čím dál víc, proto nám taková propagace připadá smysluplná a rádi jsme se do ní zapojili. Některé otázky nás trochu zaskočily, protože jsme o fungování veřejné dopravy takhle nikdy nepřemýšleli. Při některých odpovědích můžeme působit zmateně, ale výsledek je autentický, a to se nám právě líbí,“ popsal natáčení tanečník Jan Onder, který se v seriálu Věřte – Nevěřte v MHD objeví se svou partnerkou Natálií Otáhalovou, která je také tanečnice.
„I když mám auto, městská hromadná doprava je pro mě stále na prvním místě, využívám ji především v Ústí nad Labem. Vždycky tam potkám někoho známého, takže jízda v MHD je pro mě skvělý zážitek,“ uzavírá další výrazná osobnost z kampaně Věřte – Nevěřte v MHD influencer Martin Hranáč.
Zdroj: tisková zpráva SPD ČR