foto: Zdravotnická záchranná služba Středočeského kraje/Nehoda u Karlštejna
Dnešní ranní rychlík R 753 na trati Praha – Beroun havaroval v úseku Karlštejn – Zadní Třebáň. K nehodě došlo kvůli intenzivním dešťům, kdy se na železnici sesula část přiléhající skály. Podle Správy železnic za to může oddalování modernizace tratě.
Cestující rychlíku R 753 zažili dnes ráno nepříjemné zpestření. Kvůli stále probíhajícím intenzivním dešťům došlo k sesuvu kusu skály na železnici, do které pak rychlík na trati Praha – Beroun v úseku Karlštejn – Zadní Třebáň najel. V tu chvíli bylo ve vlaku asi 150 pasažérů. Naštěstí pouze pět z nich utrpělo lehká zranění a jednoho cestujícího museli záchranáři převézt do nemocnice s pohmožděnou páteří.
Počítá se, že likvidace následků nehody bude trvat po celý den. V úseku Řevnice – Karlštejn a zpět byla zavedena kyvadlově náhradní autobusová doprava. Cestující ze Zadní Třebaně vyzvedne autobus u lávky přes řeku v Hlásné Třebáni. Ovlivněna byla i dálková vlaková doprava, linka Ex 6 (Praha – München) je v provozu pouze v úseku Plzeň – München.
Dnešní noc by mohla být podle předpovědi klidná, ale pátek s sebou opět přinese silné bouřky a můžou tak hrozit další sesuvy kusů skal či půdy na koleje. Hrozí tedy možnost obdobných nehod.
Podle slov náměstka pro řízení provozu Správy železnic Oblastního ředitelství Praha, Ladislava Ludvíka, šlo v tomto případě o oddalování modernizace této tratě. S tou souvisí i sanace právě přilehlých skal. Zde však panuje určitá neshoda s ochranáři, protože v lokalitě se mají nacházet ohrožené druhy a musí se určit kde a jak skály síťovat. Je jasné, že modernizace a s ní spojená sanace skal by se neměla nadále odkládat, jinak by mohlo dojít k nehodě s fatálními následky. Na železnici by zároveň měl směřovat dostatečný objem finančních prostředků tak, aby mohly být modernizace tratí plánovány bez odkladů a omezení.
Tagy