EU version

Železniční spojení Roztok u Prahy, Libně a Hostivaře pod hlavičkou RegioJetu

Železniční spojení Roztok u Prahy, Libně a Hostivaře pod hlavičkou RegioJetu
foto: RegioJet / public domain /vlak RegioJet ilustrativní
25 / 11 / 2024

RegioJet rozšiřuje své působení v městské železniční dopravě. Převezme provoz linky spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař.

 

RegioJet rozšiřuje své působení v městské železniční dopravě. Od 15. prosince převezme provoz městské železniční linky S49 spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař. V průběhu roku 2025 se k této lince připojí nově vzniklá linka S61 vedoucí z pražského Hlavního nádraží/Vršovic do Úval. Obě linky budou pod provozem RegioJetu následujících 15 let, tedy až do roku 2039, uvádí tisková zpráva společnosti. 

 
 

RegioJet rozšiřuje své působení v městské železniční dopravě. Od 15. prosince převezme provoz městské železniční linky S49 spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař. V průběhu roku 2025 se k této lince připojí nově vzniklá linka S61 vedoucí z pražského Hlavního nádraží/Vršovic do Úval. Obě linky budou pod provozem RegioJetu následujících 15 let, tedy až do roku 2039.


Moderní nízkopodlažní jednotky PESA s časovým odkladem

Na provoz těchto linek budou nasazeny nové nízkopodlažní elektrické jednotky PESA Elf.eu, jejichž dodání ovšem nabralo zpoždění kvůli nedodržení termínů a komplikacím na straně výrobce. Linka S49 tak bude od začátku zajištěna vozidly společnosti Arriva, která budou jezdit pod licencí RegioJetu. Nasazení nových jednotek PESA je očekáváno na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2025. Tyto třívozové nízkopodlažní elektrické jednotky budou dvousystémové, klimatizované, vybavené systémem ETCS a oddílem první třídy. Kapacita každého vlaku bude 240 sedících cestujících a komfort zajistí bezbariérový přístup, wifi připojení a celovozová klimatizace.

Změna trasy linky S61 a odložený start provozu

Plánovaná linka S61 projde dočasnou úpravou trasy. Kvůli nedokončeným zastávkám a infrastrukturním změnám nebude linka zatím vedena z Běchovic do Vršovic, jak bylo původně zamýšleno, ale pojede odklonovou trasou z Hlavního nádraží/Vršovic po koridoru až do středočeských Úval. Předpokládaný začátek provozu RegioJetu na této trase je plánován po dodání jednotek PESA Elf.eu od výrobce, s tím, že původní trasa bude otevřena, jakmile bude potřebná infrastruktura dokončena.

Integrovaný tarif PID a přestupní možnosti

Linky provozované RegioJetem budou plně integrovány do systému Pražské integrované dopravy (PID). Jízdenky platné v ostatních prostředcích MHD a na meziměstských linkách PID budou rovněž platit na těchto železničních linkách, a to s možností přestupu mezi dopravci v rámci platnosti jízdenky. Jízdenky bude možné zakoupit na všech běžných prodejních místech a prostřednictvím všech standardních distribučních kanálů PID. Mimo tarif PID mohou cestující využít také tarif OneTicket, který umožňuje pohodlný přestup mezi vlakovými linkami různých dopravců s využitím jedné jízdenky.

 

Zdroj: RegioJet tisková zpráva 

Tagy