foto: redakce RAILTARGET/Ostravské železniční nádraží
Slezsko se brzy dočká železniční revoluce. Správa železnic odstartovala přípravy na nový úsek vysokorychlostní tratě (VRT), který propojí Ostravu s Polskem.
Správa železnic pokračuje v ambiciózním rozvoji vysokorychlostních tratí (VRT) v Česku. Tentokrát přichází na řadu Slezsko, kde chystá napojení Ostravy na polskou hranici a dále směrem až ke Katovicím. Správa železnic týden před Vánocemi vypsala veřejnou zakázku na projektanta dokumentace VRT Slezsko.
Nová trať naváže na vysokorychlostní koridor Moravská brána, který má propojit Brno a Ostravu. V Dolní Lutyni se odpojí od současného železničního koridoru a povede až k polské hranici, kterou překoná po estakádě nad řekou Olší. Projekt zároveň zahrnuje posílení stávající železniční infrastruktury mezi hlavním nádražím v Ostravě a Bohumínem.
Psali jsme
České železnice se brzy posunou do moderní éry. První stavební práce na vysokorychlostních tratích odstartují v roce 2025. Úseky mezi Nezamyslicemi…
Propojení a spolupráce s Polskem
Podle tiskové zprávy Správy železnic slibuje projekt oživení železniční dopravy v regionu a lepší propojení se sousedním Polskem. I proto je projekt připravován v úzké spolupráci s polskou společností Centralny Port Komunikacyjny (CPK), která v Polsku buduje rozsáhlou síť vysokorychlostních tratí napojenou na plánované mezinárodní letiště.
Hlavním úkolem vybrané společnosti bude zpracování záměru projektu, dokumentace proposouzení vlivu projektu na životní prostředí (EIA) a dokumentace pro povolení stavby. Zahájení projektových prací se předpokládá v polovině příštího roku.
Psali jsme
Když skoro desetiletý Péťa přišel s nápadem na nový rekord, nikdo netušil, jak velké dobrodružství je čeká. Otec a syn se rozhodli…
Zdroj: Tisková zpráva Správa železnic
Tagy