foto: SŽ, public domain/Petr Fiala
Na frekventovanou trať na Brněnsku vyjíždí elektrické vlaky. Cesta je rychlejší a pohodlnější. Premiér Petr Fiala si slavnostní zahájení užil, ale jeho nostalgické vzpomínky na železnici spustily lavinu ironických komentářů.
Správa železnic minulý týden slavnostně ukončila modernizaci a elektrizaci trati z Brna do Zastávky u Brna. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, umožnila přidání dalších regionálních spojů. V sobotu na tratě vyjeli moderní elektrické jednotky, které díky zvýšení traťové rychlosti zvládnou ujet celou trasu za kratší dobu. Cestující ocení také pohodlný přístup na nástupiště ve všech stanicích a zastávkách, jak uvádí tisková zpráva SŽ. Na místě byl i samotný premiér Petr Fiala.
„Železnice mě vždy fascinovala, v dětství jsem tam trávil spoustu času a jednu dobu jsem chtěl být výpravčím. Tak si asi dovedete představit, jakou radost mi udělala výpravka, kterou jsem dostal ve Střelicích. Děkuji,“ napsal premiér Fiala na Facebooku.
RAILTARGET ovšem zaregistroval jakou lavinu komentářů tento jeho příspěvek odstartoval. „Tolik krásných zájmů v mládí a musel se stát jak na potvoru premiérem,“ ironizuje jeden přispěvovatel. „Věřím, že byste byl nejlepším strojvedoucím z řad současných politiků,“ pokračuje další. „Výpravčí, úspěšný fotbalista...příští týden očekávám informaci o přípravě kuchařky Petra Fialy,“ rýpe si železniční fanoušek. A takových komentářů je na sítích mraky: „Škoda že Vám to tenkrát nevyšlo. Tak snad příští rok na zimu už budete moc jezdit.“ „Měl jste se svého snu držet.“ „Když už na tom nádraží byl, tak měl odjet směrem Ukrajina a už si tam mohl zůstat. “ „Vy umíte snad všechno, příští týden zlatokop?“. „Co všechno se dá stihnout za jeden Fialovský život. Je to superman. Železnice měly z pekla štěstí,“ napsal."
Lidé se chytli hned jeho nostalgické vzpomínky, fakta o tom, že trať u Brna je zmodernizovaná a vyjíždějí rychlejší vlaky zůstalo mezi uživateli sociálních sítích takřka bezpovšimnutí.
Psali jsme
Kampelička je megaprůšvih ODS, krytý přímo premiérem, říká v exkluzivním vyjádření pro RAILTARGET exministr dopravy Karel Havlíček (ANO) v kontextu…
Modernizovaná trať mezi Brnem a Zastávkou u Brna zrychlí
„Modernizovaná trať mezi Brnem a Zastávkou u Brna zrychlí a zpříjemní cestování na jižní Moravě díky vlakům, které nyní dosahují rychlosti až 120 km/h,“ okomentoval dále Fiala na sítích u videa, ve kterém zdůrazňuje pozitivní změny na železnici.
„Jsem rád, že se mohu účastnit tak důležitého okamžiku. Letos jsme dali do modernizace železnice 63 miliard, z toho 40 miliard jde přímo na investice. A výsledkem je takto krásně spravená a zrychlená trať včetně moderních nádraží. Já mám z toho i osobní radost. Já jsem po této trati v dětství jezdil pravidelně a už za mého mládí to byla stařičká trať. Musíme tratě modernizovat a musíme udělat všechno proto, aby lidé měli snadnou dopravu do centra a za prací a jejich kvalita života byla vyšší," říká Fiala ve videu.
Psali jsme
Nový rok, nové jízdní řády. Již tuto neděli se cestující mohou těšit na nové rychlejší jízdy, rychlost až 160 km/ h i na nové elektrické…
Průběh rekonstrukce
Jako první proběhla v letech 2020 až 2022 elektrizace úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Na ni navázala druhá etapa. „Práce zahrnovaly zdvoukolejnění a elektrizaci téměř desetikilometrového úseku ze Střelic do Zastávky u Brna, díky tomu jsme mohli zvýšit kapacitu této frekventované tratě. Nyní se sem vejde potřebný počet vlaků, které nabídnou rychlé a kapacitní spojení,“ popisuje ministr dopravy Martin Kupka v tiskové zprávě, kterou RAILTARGET obdržel emailem.
Rekonstrukcí prošly zastávky Omice a Rosice u Brna a stanice Zastávka u Brna. Nádraží v Tetčicích se rozdělilo na stejnojmennou zastávku a stanici bez nástupišť. Příchod k vlakům je zde úrovňově přes přejezd, na ostatních místech zajišťují bezbariérový přístup výtahy nebo šikmé chodníky. „Modernizace umožní zvýšit traťovou rychlost. Po instalaci ETCS, která už probíhá, vlaky zrychlí až na 120 km/h,“ doplňuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda v tiskové zprávě.
Psali jsme
Správa železnic vybrala projektanta pro vysokorychlostní trať, která spojí Světlou nad Sázavou s Velkou Bíteší. Na projektu se bude…
„Zmodernizované zastávky a stanice s bezbariérovým přístupem odpovídají cestování v 21. století. Věřím, že díky tomu přesedne víc lidí z aut do vlaků. Jihomoravský kraj plánuje nasadit na tuto elektrizovanou trať nové hybridní vlakové jednotky, na které už vypsal výběrové řízení. Přineseme tak nejen ekologicky udržitelnou dopravu, ale zvýšíme také komfort pro cestující,“ prozrazuje hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
Zdroj: Správa železnic, facebook Petr Fiala