foto: ČD/Autovlak
Z Prahy přes noc až do Popradu nebo Košic. Autovlak nabídne klid, pohodlí i převoz auta.
Po půlroční pauze se na koleje vrátil populární autovlak z Prahy na východ Slovenska. První vlak EN 443 z nového nástupního místa v pražské Michli vyrazil 1.7. Autovlak cestující v rámci letošního jízdního řádu zaveze pohodlně přes noc do Košic a do stanice Poprad-Tatry. Službu společně provozují České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Autovlak je zpět: Praha–Košice a Poprad přes noc
Nový terminál autovlaku se nachází v prostorech odstavného nádraží Praha jih v Michli v Praze 4, příjezd k terminálu je z ulice Chodovská. Nové nástupní místo nabízí cestujícím pohodlné zázemí pro odbavení s čekárnou, sociálním zařízením, přístupem k Wi-Fi a dalšími službami. V místě byly vybudovány dvě nakládací plošiny pro plynulou nakládku automobilů a kryté nástupiště.
Psali jsme
Od prosince se autovlaky z pražského hlavního nádraží na půl roku odmlčí. Kvůli stěhování terminálu do pražské Michle čeká řidiče dlouhá…
Nový terminál v Praze-Michli: pohodlí, Wi-Fi i kryté nástupiště
„Služba autovlaku mezi Českem a Slovenskem má dlouhou tradici a mnoho spokojených cestujících. Jedná se o cestování pro ty, kteří si chtějí užívat komfortu a nestresovat se v silničních kolonách. Nové zázemí v Michli zajišťuje lepší logistiku nakládky a je i lépe dostupné pro naše cestující,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a doplňuje: „Už po odbavení a nástupu nabízíme cestujícím v lůžkovém voze možnost objednat si večeři nebo drobné občerstvení u vlakového stevarda a navečeřet se ještě před odjezdem vlaku z Prahy. Celá cesta na Slovensko se tam nese v duchu pohody a bezkonkurenčního komfortu na kolejích.“
„Autovlak je dlouhodobě oblíbenou formou cestování, která umožňuje pohodlnou přepravu osob a automobilů a zároveň přispívá k ekologičtější mobilitě mezi Slovenskem a Českou republikou. S obnovením služby a s novým terminálem v pražské Michli získávají naši cestující ještě kvalitnější zázemí a komfort při nakládce. Těší nás, že díky spolupráci s Českými drahami můžeme nabídnout kvalitní spojení do Košic a Popradu i během letošní sezóny. Zároveň nadále provozujeme i vnitrostátní autovozy na nočních rychlících Zemplín mezi Bratislavou a Košicemi,“ dodává Peter Helexa, generální ředitel ZSSK.
Pro osádky automobilů jsou vyčleněny lůžkové vozy, které jedou společně s vagóny určenými pro přepravu vozidel. Lůžkové vozy nabízejí nejpohodlnější způsob cestování přes noc, podle požadavků cestujících oddíly Economy nebo Deluxe s vlastní sprchou a WC, v uspořádání lůžek v kupé Single, Double nebo Triple. Servis na palubě lůžkových vozů zajišťuje společnost JLV.
Jízdní řád: Denně do Košic, čtyřikrát týdně do Popradu
Autovlak cestující v rámci letošního jízdního řádu zaveze pohodlně přes noc do Košic a do stanice Poprad-Tatry. Z důvodu výluky nebude obsluhována stanice Humenné, kam by se autovlak měl znovu vrátit příští rok.
Jízdní řád autovlaku Praha-Michle – Poprad a zpět
|
Praha – Poprad
(jede od čtvrtka do neděle)
|
Poprad – Praha
(jede od pátku do pondělí)
|
Odbavení k nakládce EN 443
Praha-Michle autovlak 20:15 – 20:35
|
Odbavení k nakládce EN 442
Poprad-Tatry 22:10 – 22:20
|
Odjezd vlaku EN 443
Praha-Michle autovlak 21:05
|
Odjezd vlaku EN 442
Poprad-Tatry 23:42
|
Příjezd vlaku EN 443
Poprad-Tatry 6:30
|
Příjezd EN 442
Praha-Michle autovlak 8:55
|
Vykládka vozidel
Poprad-Tatry
od 6:45
|
Vykládka vozidel
Praha-Michle autovlak
od 9:10
|
Jízdní řád autovlaku Praha-Michle – Košice a zpět
|
Praha – Košice
(jede denně)
|
Košice – Praha
(jede denně)
|
Odbavení k nakládce EN 443
Praha-Michle autovlak 19:35 – 20:15
|
Odbavení k nakládce EN 442
Košice 19:50 – 20:00
|
Odjezd vlaku EN 443
Praha-Michle autovlak 21:05
|
Odjezd vlaku EN 442
Košice 22:07
|
Příjezd vlaku EN 443
Košice 8:12
|
Příjezd EN 442 – terminál
Praha-Michle autovlak 8:55
|
Vykládka vozidel
Košice od 08:40
|
Vykládka vozidel
Praha-Michle autovlak od 9:10
|
České dráhy letos vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další 4 sezónní vlaky do Polska, které obsluhují více než 120 různých destinací v osmi evropských zemích: v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku a díky Adriatic Expressu také ve Slovinsku a Chorvatsku.
Zdroj: Tisková zpráva ČD