EU version

Vlaky jezdící přes 320 km/hod? Vysokorychlostní trať v Ostravě je na dosah! Stavět se začne už v roce 2025.

Vlaky jezdící přes 320 km/hod? Vysokorychlostní trať v Ostravě je na dosah! Stavět se začne už v roce 2025.
foto: Správa železnic - tiskové materiály/Správa železnic
20 / 01 / 2022

Projekt vysokorychlostní tratě Moravská brána slaví první úspěch. Správa železnic uzavřela smlouvy na projekční práce, dokumentace se týká dvou stavebních úseků spojujících Prosenice s Ostravou. Předpokládané zahájení stavebních prací začne v roce 2025 a první vlak vyjede o čtyři roky později.

Správě železnic se podařilo uzavřít smlouvy na zapracování dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) vysokorychlostních tratí Moravská brána I. a II. Součástí dokumentace je také zpracování analýzy pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA. Projekt ustanoví exaktní trasu, technologii výstavby nebo také opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí v okolí VRT. Správa železnic se v tomto ohledu připravuje na možná majetkoprávní vypořádání.

Správa železnic se při zadávání podmínek veřejné zakázky soustředila na zajištění odbornosti dodavatelů, jejich kvalitu a samostatnost. Pro finální výběr pak byla použita metoda Best Value. Na projekční práce pro první úsek mezi Prosenicemi a Hranicí na Moravě uspělo sdružení firem AFRY CZ, AFRY CZ, AF-Infrastructure a SAGASTA. O dokumentaci druhé oblasti mezi Hranicí na Moravě a Ostravou-Svinov se postará sdružení společností MORAVIA CONSULT Olomouc, SUDOP BRNO a METROPROJEKT Praha.

Nová trasa nabídne například i novou trakční napájecí stanici v Prosenicích, která se postará o dodávku elektrické energie pro provoz vlaků. Projektanti připraví DÚR pro modernizaci stanice v Hranici na Moravě, zde by měl být realizován sjezd stávající železniční sítě.

V druhé části trasy, VRT Moravská brána II. se sjezd pro současnou infrastrukturu připraví ve směru Ostrava-Vítkovice. O servis obou úseků se bude starat údržbová základna, která by měla vzniknout v obvodu druhé části.

Maximální rychlost souprav na VRT Moravská brána by měla dosáhnout až 320km/h a bude sloužit pouze pro přepravu osob a očekává se, že trať uvolní kapacitu na jednom z nejvytíženějších koridorů v republice. Na novou trať se přesune kapacita z hlavně osobních dálkových spojů mezi Ostravou, Přerovem, Břeclaví a Prahou. Nový prostor dává možnost vzniku spojům v rámci integrované osobní i nákladní dopravy.

 

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace