
Železniční trať Pamban Bridge, otevřená v roce 1914, byla prvním mostem v Indii přes moře. Nachází se ve státě Tamilnád a spojuje indickou pevninu s městem Rameswaram na ostrově Pamban. Součástí trasy je také trať Manamaduraj-Rameshwaram a nedaleko se nachází bájný Adamův most. Vlaky ne vždy mohou kvůli nepříznivému silnému pobřežnímu větru a prudkým vlnám jezdit na trase. Pokud rychlost větru překoná 55 km/h, dává se vlakům speciální signál o hrozícím nebezpečí.
Most je dlouhý více než 2 km a koleje jsou umístěny velmi nízko nad hladinou moře, pouhých 12,5 metru. Na stavbě pracovalo 600 dělníků po dobu dvou let. Most je postaven na mořském dně Indického oceánu a podpírá ho téměř 145 betonových pilířů. Ve střední části se nachází zvedací plošina, pod kterou proplouvají menší lodě. Železniční most Pamban vede vedle starého mostu.

V průběhu let se most potýkal s řadou problémů, zejména kvůli tomu, že se nachází ve velmi korozivním prostředí. Poté, co zemi v roce 1964 zasáhl ničivý cyklon Rameswaram, zahynuly při ničivé bouři stovky lidí. Tento velmi silný přírodní ukazatel způsobil obrovské vlny, které vykolejily osobní vlak z trati. Nikdo z cestujících bohužel nepřežil.
Psali jsme
Stalinův sen, vězeňská noční můra. Ano, řeč je o mrtvé trati. Uprostřed nehostinné sibiřské tajgy se nacházejí pozůstatky opuštěné železnice.…
Vlak do oblak v Saltě, Argentina

Tren a las Nubes, v překladu tedy „vlak až do oblak“ je neobyčejný vlak projíždí provincií Salta na severozápadě Argentiny. Jedná se o turistickou železnici, která stoupá do výšky 4 220 metrů nad mořem. Most se nachází až 70 metrů nad řekou a cestující mají skoro "hlavu v oblacích". Jde o jednu z nejvýše položených železnic na světě.
Vlak překonává 29 mostů, 21 tunelů, 13 viaduktů, 2 smyčky a 2 klikatice. Lidé se během cesty mohou kochat krásnou scenérií a nezapomenutelnými zážitky.
Železniční trh Maeklong

Tak tohle je opravdu bizár. Jedná se o tradiční thajský trh s čerstvými potravinami, zeleninou a ovocem. Nachází se v provincii Samut Songkhram, jihozápadně od Bangkoku. Je jedinečný tím, že jeho středem vede vlaková trať. Několik minut před příjezdem vlaku spouštějí prodavači deštníky a přesouvají část zboží pryč od kolejí. Jedinou výhodou snad je, že se jedná o jednu z nejpomalejších tratí v Thajsku, a to právě proto, že koleje vedou skrz tržnici. Nicméně I když vlak projíždí tržištěm velmi pomalu, stále se jedná o nebezpečné nakupování a každý musí být vždy opatrný.
Jak to všechno funguje? Jakmile lidé uslyší houkání vlaku, rozestoupí se nebo vstoupí do nejbližšího obchodu. Namačkaní na sobě, leckdy jen pár centimetrů od projíždějícího vlaku, čekají až projede.
Zdroj: epochaplus.cz/