foto: SŽ, Public Domain/Nádraží Lysá nad Labem
Trasa na pravém břehu Labe se chystá na rozsáhlou modernizaci! Dojde k přidání třetí koleje, zruší se všechny přejezdy. A nejen to.
Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypracují společnosti MORAVIA CONSULT Olomouc a SUDOP PRAHA, které podaly nabídku ve výši 244 424 600 korun. Kromě modernizace stanic a zastávek dojde také k přidání třetí koleje, zruší se všechny přejezdy. Traťová rychlost se zvýší až na 160 km/h. Zahájení prací se plánuje počátkem roku 2028, předpokládané celkové náklady stavby dosahují bezmála 14 miliard korun.
Úsek mezi Lysou nad Labem a Mělníkem je součástí vytížené trati na pravém břehu Labe. V části ze Všetat do Mělníka proto dojde k přidání třetí koleje, ve všech stanicích se navíc prodlouží koleje pro nákladní vlaky dlouhé 740 metrů. Z pohledu osobní dopravy pak bude důležité zvýšení traťové rychlosti, a to až na 160 km/h.
Psali jsme
Správa železnic pokračuje v intenzivní modernizaci havlíčkobrodské trati. Cestující získají na všech nádražích moderní nástupiště, vlaky zrychlí…
Modernizací projdou stanice Stará Boleslav, Dřísy a Všetaty, stejně tak zastávky Lysá nad Labem-Dvorce, Otradovice, Ovčáry a Malý Újezd. Všechny získají moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem. Největší změna čeká stanici Všetaty, kde vzniknou tři ostrovní nástupiště o délce 220 metrů. Pohodlný příchod z nového podchodu zajistí výtahy.
Významným přínosem z hlediska bezpečnosti bude zrušení všech přejezdů, které nahradí podjezdy nebo nadjezdy. Projekt rovněž počítá s přímým propojením Neratovic a Mělníka, díky kterému odpadne křížení kolejí z více směrů ve Všetatech. K větší propustnosti mezistaničních úseků přispěje instalace výhybek v nových odbočkách Pařeziny a Vavřineč.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 257 598 549 korun. Vítězové tendru podali nabídku, která byla o 13 milionů nižší.
Realizace stavby je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Zdroj: SŽ
Tagy