foto: Harold / CC BY-SA 3.0/Trolejbus Škoda 32Tr
Významný milník ve výrobě trolejbusů určených pro litevský Vilnius je tu! Škoda Group zahajuje typové zkoušky trolejbusů pro Vilnius. Jak bude ověřena jejich spolehlivost a provozní vlastnosti?
První trolejbus Škoda 32 Tr pro společnost Vilniaus viešasis transportas zahájil v Plzni typové zkoušky a homologační proces. Tento milník představuje významný posun ve výrobě 91 trolejbusů určených pro litevský Vilnius. První vozidlo absolvuje rozsáhlý seznam povinných zkoušek, zahrnující přibližně 2 500 km jízdy, které mají zajistit spolehlivost a provozní vlastnosti.
„Jsme hotovi s montáží prvního trolejbusu, který nyní prochází typovými zkouškami a homologací. S dalšími 12 trolejbusy, které jsou v současné době ve fázi výroby v souladu s výrobním harmonogramem, jsme na dobré cestě k dodržení naše slibu o posílení systému veřejné dopravy ve Vilniusu,“ komentuje Radek Svoboda, Managing Director Škoda Electric ve Škoda Group.
„Se Škoda Group spolupracujeme již více než 60 let a za tu dobu jsme vyzkoušeli řadu modelů vozidel veřejné dopravy. Jsme rádi, že se díky nutnosti obnovy trolejbusové flotily naše cesty opět zkřížily, a jsme přesvědčeni, že nové trolejbusy zajistí bezpečné a rychlé cestování v hlavním městě Litvy. Celý Vilnius netrpělivě očekává nové trolejbusy, jejichž první část k nám dorazí ještě letos a druhá část pak na začátku roku 2025,“ říká Ignas Degutis, ředitel Dopravního podniku města Vilnius.
Psali jsme
Škoda Group vybaví kompletní trakční výzbrojí nové trolejbusy pro italský Janov. Celkem se jedná o 112 trolejbusů!
První trolejbus Škoda 32 Tr zahájil sérii testovacích procedur, zahrnujících ujetí přibližně 2 500 kilometrů v ulicích Plzně. Tyto komplexní testy jsou klíčové pro zajištění spolehlivosti, bezpečnosti a výkonnosti vozidel a jejich cílem je potvrdit připravenost vozidla k provozu ve Vilniusu. Každé další vozidlo ze zakázky pak musí ujet 250 km v ulicích města, než bude připraveno k předání zákazníkovi.
Vylepšené vlastnosti pro vyšší bezpečnost
Trakční baterie instalované v těchto vozidlech umožňují autonomní jízdu na vzdálenost nejméně 20 kilometrů. Trolejbusy jsou dále vybaveny kamerovými systémy pro lepší monitorování provozu a také systémem "Mirror Eye", který nahrazuje boční vnější zpětná zrcátka a zajišťuje bezpečnost cestujících i chodců. V neposlední řadě jsou trolejbusy po stranách opatřeny senzory, které monitorují pohyb cestujících v jejich okolí.
Psali jsme
Z hlavního nádraží v Rize vyjely do provozu nové vlaky lotyšského národního dopravce Vienā vilcienā (VIVI).
Smlouva s dopravcem Vilniaus viešasis transportas zahrnuje dodávku 91 trolejbusů Škoda 32 Tr v celkové hodnotě přes 52 milionů eur. Součástí zakázky je také smlouva na dodávku náhradních dílů potřebných pro pravidelnou údržbu trolejbusů po dobu prvních 5 let provozu. Flotila trolejbusů dorazí do Vilniusu v letech 2024 až 2025. Její přítomnost pomůže zachovat čistší a zdravější životní prostředí pro obyvatele litevského hlavního města.
Zdroj: Škoda