foto: E1.ru / public domain /Vpravo je lokomotiva řady L - legendární Lebedyanka
Odkroutily si své a mohly jít do šrotu, místo toho těžké kolosy končí svoji životní dráhu na tajemném místě ruského pohoří. Vyřazené vlaky z dob jejich největší slávy na místě rezivějí. Některé z nich možná čeká druhá šance, jiným hrozí, že navždy zmizí v zapomnění.
Tajné místo za Uralem skrývá velké tajemství, a to pohřebiště těžkých kolosů z dob i Sovětského svazu. Někdo by čekal, že stroje skončily ve šrotu, nepochybně i pár takových bylo, ale ne všechny ukončovaly svoji „slávu“ tímto stylem. „Území nejznámějšího ruského pohoří skrývá základnu starých těžkých strojů z dob jejich největší slávy. Sverdlovská oblast jižně od Jekatěrinburgu v pohoří Ural na otevřených slepých kolejích ukrývá vyřazené vlaky,“ uvádí zdroj E1.ru.
Pohřebiště těžkých kolosů v Rusku: Mezi exponáty i Lebedyanka
Autor na serveru R1 uvádí, že mezi exponáty je například starobylá parní lokomotiva Lebedyanka s rudou hvězdou na přídi, která je považována za jednu z nejvyspělejších sovětských lokomotiv, ale také elektrická lokomotiva Škoda. Sovětská parní lokomotiva řady L přezdivaná vedle Lebedyanka také "Labuť". Její konstruktér byl Lebeďanskij, až posléze byla přejmenována na jeho počest. Jednalo se o sovětskou lokomotivu, která měla kola "Boxpok", tedy kola parní lokomotivy. Autor nezapomněl dodat, že místo pro veřejnost je uzavřené. Jeho přesné souřadnice nelze ani medializovat. Prostor je dokonce obklopen ostnatým drátem.
Toto místo má na starosti Sverdlovská železnice. Podle nich mají se starými kolosy ještě jiné plány. Nechtějí je na dobro poslat z tohoto světa. Existují také teorie, že se stroje zrestaurují a dají na odiv veřejnosti.
Psali jsme
Transsibiřskou magistrálu obvykle známe z předních příček nejkrásnějších železničních tratí. Málokoho by napadlo, že může figurovat v příběhu…
Rusko: Zrezivělé lokomotivy na tajemném místě
Na tomto ponurém místě s dobovou atmosférou se nachází i „pýcha sovětského železničního stavitelství“. Řeč je o vlaku ER200, který do roku 2009 pendloval mezi Moskvou a Petrohradem. Své místo ale zaujímá i jedna z těch modernějších sovětských lokomotiv. Máme namysli dieselový vlak D1 série LV, široce používán na železnicích SSSR, které dalo rozkaz k jeho výrobě. Tvořil se pak v dílně maďarského závodu MAVAG.
Psali jsme
Stalinův sen, vězeňská noční můra. Ano, řeč je o mrtvé trati. Uprostřed nehostinné sibiřské tajgy se nacházejí pozůstatky opuštěné železnice.…
Český okdaz lokomotiv na vrakovišti
Nicméně na vlakovém hřbitově plného zrezlých lokomotiv nalezneme i český odkaz. Elektrickou lokomotivu pro osobní linky DC, která je používaná v Rusku a na Ukrajině. Přezdívá se jí ChS2 alias Cheburashka. Zaměřme se trochu na její historii. Nutno totiž podotknout, že je původem z Československé socialistické republiky. Vyráběla se s pantografem mezi léty 1958 a 1976 v závodě Škoda Plzeň ve třech verzích. Česká šestiosá elektrická lokomotiva má hodnotu rozchodu 1,5 metru a na sovětských kolejích dosahovala rychlosti až 160 km/h.
Zdroj: E1.ru; facebook, idnes.cz