EU version

Flirt Evo: Vlaky, které si podmaní švýcarské koleje

Flirt Evo: Vlaky, které si podmaní švýcarské koleje
foto: Stadler / Public Domain/Stadler Flirt Evo
21 / 11 / 2024

Představením prvních vlaků Flirt Evo, které mají zlepšit zážitek cestujících z cestování a zároveň propojit regiony zcela novým způsobem, bylo dosaženo významného milníku v modernizaci švýcarské železnice.

Společnosti SBBThurbo a RegionAlps představily první tři vlaky Flirt Evo vyrobené společností Stadler, což podle tiskové zprávy společnosti Stadler představuje významný krok v modernizaci švýcarské regionální železniční sítě. Tyto nejmodernější elektrické vlaky začnou jezdit v roce 2026, budou poskytovat lepší služby pro cestující a usnadní přeshraniční cestování v sousedních zemích.

Přelomová investice a technologický pokrok

V roce 2022 si tři železniční společnosti společně objednaly 286 vlaků Flirt Evo od společnosti Stadler, přičemž investovaly přibližně 2,1 miliardy eur, jak uvádí RAILMARKET. Tyto vlaky nahradí starší modely a zlepší efektivitu provozu a komfort cestujících v mnoha regionech. "Jsme nadšeni, že první vlaky Flirt Evo vyjíždějí do provozu, což představuje milník v závazku SBB modernizovat regionální dopravu, “ řekl Vincent Ducrot, generální ředitel SBB„Tyto nové vlaky budou vlajkovou lodí našeho regionálního vozového parku a přinesou inovace a kvalitu do téměř všech částí Švýcarska.“



Vlaky Flirt Evo jsou vybaveny řadou technologických vylepšení, která splňují moderní cestovní potřeby. Jak poznamenal časopis Railway Supply, vlaky jsou vybaveny prostornými multifunkčními zónami, které nabízejí více místa pro jízdní kolakočárky a zavazadla, takže jsou uživatelsky přívětivější pro všechny cestující. Kromě toho jsou ve všech oddílech k dispozici elektrické zásuvky a vylepšené mobilní připojení zajišťuje bezproblémový přístup k internetu během celé cesty. Klíčový důraz je kladen také nabezbariérovost: vlaky nabízejí dvě místa pro vozíčkáře na jednotku, včetně první třídy, a bezbariérovou toaletuEkologicky šetrné klimatizační systémy využívají propan (R290), což snižuje dopad na životní prostředí. Vylepšená motorizace přispívá k lepší dochvilnosti a plynulejšímu provozu.

Přeshraniční konektivita a standardizace vozového parku

Nové vlaky jsou navrženy pro přeshraniční provoz a certifikovány pro provoz ve ŠvýcarskuNěmeckuRakousku a Francii. Tento krok umožní vlakům Flirt Evo nahradit starší, méně efektivní modely, jako jsou vlaky DominoFlirt první generaceGTW a Nina, které mají být vyřazeny do roku 2034. Společnosti budou těžit z provozních synergií, zefektivnění procesů údržby a optimalizace přeshraničního řízení vlaků. Yves Marclay, ředitel společnosti RegionAlps, uvedl: "Příjezd vlaků Flirt Evo do Valais je netrpělivě očekáván. Tyto nové jednotky zajistí větší kapacitu ve špičkách a uspokojí rostoucí poptávku po rekreační dopravě v regionu."

Postupné zavádění v celém Švýcarsku

Podle společnosti Stadler budou vlaky Flirt Evo zaváděny postupně, počínaje rokem 2026, přičemž vlaky budou obsluhovat různé švýcarské regiony:

  • Winterthur a východní Švýcarsko (Thurbo): 107 vlaků
  • Valais (RegionAlps) : 24 vlaků
  • Hochrhein-Bodensee-Express (SBB GmbH): 10 vlaků v roce 2028
  • Střední Švýcarsko (SBB): 24 vlaků do roku 2028
  • Jura Arc (SBB): 37 vlaků do roku 2029
  • Vaud (SBB): 45 vlaků do roku 2030
  • Trinational S-Bahn Basel (EuroBasilea) : 33 vlaků do roku 2031
  • Fribourg (SBB): 10 vlaků do roku 2032
  • Mittelland (SBB): 35 vlaků do roku 2033
  • Celostátní (SBB): 4 vlaky do roku 2035

Do konce roku 2026 bude postupně zavedeno 329 vlaků Flirt Evo včetně volitelných jednotek a do roku 2035 bude dokončena celá objednávka 286 vlaků. Před zahájením pravidelného provozu projde každý vlak testováním a uvedením do provozu v údržbářském závodě ve WeinfeldenuPeter Spuhler, předseda představenstva společnosti Stadler, uvedl: "Jsme hrdí na to, že můžeme pokračovat v partnerství se společností SBB a rozšiřovat úspěch vlaků Flirt. S vlakem Flirt Evo nastavuje společnost Stadler nové měřítko pro regionální železniční dopravu ve Švýcarsku i mimo něj, přičemž po celém světě se již prodalo více než 2 700 vlaků Flirt."

Stadler na veletrhu InnoTrans 2024

Na veletrhu InnoTrans 2024 představila společnost Stadler své špičkové železniční technologie se silným zaměřením na udržitelnou mobilituo kterých již dříve informoval RAILTARGET. Společnost představila osm nových konceptů vozidel, včetně RS ZERO, univerzálního vlaku poháněného buď baterií, nebo vodíkem. Mezi další novinky patřil FLIRT Akku, určený pro místní osobní dopravu v Porýní-Falci, a lokomotiva EURODUAL Class 99, která může plynule přepínat mezi elektrickým a dieselovýmpohonem. Společnost Stadler rovněž představila integrovaná řešení signalizace, jako je depo NOVA, která zlepšují výkonnost železnice. Na výstavě byl k vidění tramvajový vlak CITYLINK, který nabízí modulární konstrukci pro různé potřeby infrastruktury, a dvoupatrová jednotka KISS-Cityjet pro ÖBB. Kromě toho společnost Stadler představila hasičské a záchranné jednotky a nové vozy metra pro berlínskou veřejnou dopravu, navržené pro flexibilitu a efektivitu.

 



Zdroj: Stadler; RAILTARGET; Railway Supply; RAIL MARKET

Tagy