foto: RegioJet /RegioJet
Během víkendu dopravila společnost RegioJet do České republiky sedm nových lokomotiv TRAXX MS3, které se v budoucnu stanou základem flotily soukromého dopravce. S celkovým počtem patnácti lokomotiv se tak společnost stane po získání veškeré dokumentace největším provozovatelem v Česku.
„Nové lokomotivy se teď budou připravovat na nasazení do provozu – znamená to získat zbytek povolení pro provoz, budou osazeny korporátním označením RegioJet,“ zaznělo od mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje. Dle jeho vyjádření dojde postupně na dálkových linkách k nahrazení lokomotivy řady 162 (Peršing) a pronajaté lokomotivy Siemens Vectron (s výjimkou těch pro postrkovou službu zajišťovanou v rámci zakázky Správy železnic). Peršingy ovšem ve flotile RegioJet nekončí definitivně, dopravce jejich další využití předpokládá například na výkony na trati z Kolína do Ústí nad Labem, kde převezmou provoz v prosinci
Mimo víkendové dodávky převezme do konce roku společnost RegioJet další tři lokomotivy TRAXX MS3, které objednal ještě u Bombardier. Ten byl na počátku roku pohlcen Alstomem. „Lokomotivy TRAXX se stávají páteří flotily hnacích vozidel dopravce RegioJet a podpoří jeho rozvoj na dalších trasách. Plánujeme další dodávky – součástí smlouvy je opce na několik desítek dalších těchto špičkových lokomotiv,“ dodal Ondrůj.
O místo největšího provozovatele lokomotiv TRAXX MS3 bude RegioJet soupeřit s ČD Cargo, které letos objednalo dalších deset kusů a po jejich dodávce očekávané příští rok se stane vlastníkem celkem dvaceti takových lokomotiv. Lokomotivy TRAXX MS3 dosud neprošly schválením u ERA. Alstom zatím ohlásil dokončení na přelom října a listopadu.
RegioJet v současnosti vlastní celkem 38 lokomotiv. Kromě TRAXX MS3 disponuje šesti lokomotivami TRAXX MS2 (čtyři vlastní, dvě dlouhodobě pronajímá od Akiem) a osmi lokomotivami Siemens Vectron (čtyři v dlouhodobém a čtyři v krátkodobém pronájmu).
Tagy