foto: RAILTARGET/Borecký a Hřib u nového vlaku RegioJet
Společnost RegioJet představila nové elektrické vlaky a novou linku z Prahy do Úval. Jančura si pochvaloval nižší náklady na údržbu; Hřib a Schmidt vyzvali k rychlejší elektrifikaci.
V rámci představení nových vlaků a nové linky připravila společnost RegioJet originální tiskovou konferenci spojenou s jízdou z Pražského hlavního nádraží do Úval. Moderní elektrické jednotky Elf.eu od výrobce PESA vyjely z nástupiště 1B na hlavním nádraží krátce po 9 hodině. Konferenci, která se odehrávala přímo v novém vlaku na cestě do Úval, uvedla PR manažerka RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová na tiskové konferenci, na které byl RAILTARGET přítomen.
(1).jpg)
Nová linka S61 spojí Prahu a Úvaly
Na čerstvě otevřené lince S61 z Prahy do Úval jsme se vezli zbrusu novou soupravou v třívozovém provedení. Ta vychází z dvoudílné varianty, která je v provozu v Ústeckém kraji. Třívozové vlaky Elf.eu budou kromě nové S61 nasazeny také na lince S49 spojující Prahu-Hostivař a Roztoky u Prahy. Tam nahradí moderní elektrické soupravy starší motorové.
Nové vlaky Elf.eu na lince S61 budou jezdit každých 30 minut ve špičce, mimo špičku pak každou hodinu. Slibují nejen vyšší komfort, ale i nižší emise a méně hluku ve městech. Vozy jsou plně bezbariérové, klimatizované a mají vysokorychlostní Wi-Fi připojení. Prostorná sedadla pojmou až 231 cestujících v celém voze. Nechybí ani evropský zabezpečovací systém ETCS, který slibuje vyšší bezpečnost provozu.

Konference ve vlaku: Nové vlaky chválili Jančura, Hřib a Šponar
Majitel RegioJetu Radim Jančura na úvod zmínil, že vítězná cena za nové vozy byla nižší než původní nabídka se starými vozy. Nové vlaky od výrobce PESA mají navíc nižší náklady na trakci a na údržbu, což je jejich jednoznačná výhoda oproti původním soupravám. Další výhodu zmínil ve svém projevu ředitel IDSK Zdeněk Šponar, který uvedl, že nové stroje od PESA jsou méně závadové, tudíž slibují minimální výluky z důvodu technických závad.
Psali jsme
Krzysztof Zdziarski, předseda představenstva a generální ředitel PESA Bydgoszcz, se v exkluzivním rozhovoru pro RAILTARGET vyjadřuje o důležitosti…
Náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib uvedl novou linku S61 jako rychlé spojení mezi Prahou a Středočeským krajem. Při svém proslovu vyzdvihoval veřejnou dopravu, která podle něho představuje pohodlnější způsob cestování do Prahy oproti automobilům. Hřib uvedl, že preferuje otevřené soutěže a vyzval další kraje, aby se jich účastnily.

Diskuze mezi pohodlnými sedadly
Po krátké konferenci byl čas na méně formální rozhovory mezi sedadly, kterým dominovali pánové Jančura, Hřib a Jiří Schmidt, ředitel strategie vlakové dopravy Regiojet. Během povídání padla řeč na elektrifikaci. Hřib zmínil, že nasazení bateriových vlaků na některých tratích považuje za nouzové řešení a uvítal by vyšší mílu elektrifikace, aby mohly být využívány plně elektrické vozy.
S Hřibovým názorem se ztotožnil i Schmidt, který uvedl, že se RegioJet již vydal směrem elektrických soutěží. Schmidt dále řekl, že výhodou elektrifikace je její kratší návratnost pro výrobce i objednavatele, než je délka samotného kontraktu. Zmínil také, že elektrifikace je levnějším řešením, než stavba protihlukových stěn.

Zdroj: Tisková konference REGIOJET