foto: RegioJet / public domain /RegioJet
Společnost RegioJet přináší změny v železniční dopravě s novým jízdním řádem. Od 15. prosince se stává provozovatelem městské železniční linky S49 spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař.
Společnost RegioJet přináší změny v železniční dopravě s novým jízdním řádem. Od 15. prosince se stává provozovatelem městské železniční linky S49 spojující Roztoky u Prahy, Libeň a Hostivař. V průběhu roku 2025 se k této lince připojí nově vzniklá linka S61 vedoucí z pražského Hlavního nádraží/Vršovic do Úval. Obě linky bude RegioJet provozovat až do roku 2039.
Na těchto trasách budou nasazeny moderní nízkopodlažní elektrické jednotky PESA Elf.eu, které nabídnou komfortní cestování s klimatizací, WiFi a bezbariérovým přístupem. Kvůli zpoždění dodávky od výrobce PESA však linka S49 odstartuje s vozidly společnosti Arriva pod licencí RegioJetu, přičemž nové jednotky se očekávají na jaře 2025.
Psali jsme
„Železnice je životní styl, nejen způsob přepravy,“ říká spisovatel Jaroslav Rudiš. Autor knihy Návod k použití železnice popisuje, proč ho vlaková…
Nové nízkopodlažní vlaky na trase R23
Modernizace pokračuje také na rychlíkové lince R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem, kde jsou nasazeny dvě nízkopodlažní jednotky řady 665. Tyto moderní jednotky oficiálně zahájí provoz s novým jízdním řádem a nabízejí cestujícím rozdělení sedadel do čtyř tříd – Business, Relax, Standard a Lowcost. Třetí jednotka posílí kapacitu během ledna až února 2025. Cestující mohou nově na této lince na palubách vlaků využít nabídku občerstvení zahrnující teplé i s
Psali jsme
Neviditelná pro oči spěchajících, ale věrná symbolem po staletí. Malá socha sovy u Paláce Platýz na Národní třídě kdysi řídila dopravu kočárů…
tudené nápoje a snacky.
Zvýšení kapacity a rozsáhlé investice
Díky modernizaci vozového parku a nákupu dalších vozů zvyšuje RegioJet kapacitu svých spojů až o 60 %. Největší změny se dotýkají následujících tras:
- Praha–Brno-Bratislava: Nárůst počtu míst až o 60 %, především na trase Praha–Bratislava.
- Praha–Ostrava–Košice: Zvýšení kapacity o 40 % v nejvytíženější dny.
- R8 Brno–Ostrava–Bohumín: Posílení spojů v exponovaných termínech.
- R23 Ústí nad Labem–Kolín: Navýšení kapacity až o 50 % díky novým jednotkám.
Společnost se zaměřuje na modernizaci svého vozidlového parku a v současnosti investuje 8 miliard korun do výroby zcela nových, moderních souprav. Tyto investice umožní zvýšit komfort cestování, zlepšit ekologickou udržitelnost a posílit postavení RegioJetu na evropském trhu.
Společnost dále rozšiřuje svou flotilu o 13 nových lokomotiv TRAXX MS3, které umožní energeticky úsporný provoz na mezinárodních tratích. Šest z nich převzal RegioJet na podzim tohoto roku, zbývající sedm bude dodáno na jaře 2025.
Psali jsme
Motorová lokomotiva T426.0 neboli Rakušanka byla významnou lokomotivou 60. a 70. let. Byla odkazem velkého železničního úspěchu.
Zákaznický servis je pro RegioJet prioritou
Zákaznický servis RegioJet se zaměřuje na poskytování prvotřídních služeb, které kombinují cenovou dostupnost, komfort a flexibilitu. Cestující se i nadále mohou těšit na profesionální obsluhu stevardů přímo u sedadel, bezplatné Wi-Fi, občerstvení jako kávu, vodu a čaj zdarma a cenově velmi výhodný catering. Možnost změny nebo zrušení jízdenky až 15 minut před odjezdem a automatická kompenzace za zpoždění zajišťují vysokou spokojenost zákazníků. RegioJet tak nabízí výjimečný poměr cena/kvalita, díky čemuž byl oceněn jako třetí nejlepší dopravce v Evropě a zároveň jako nejlepší soukromý železniční dopravce podle žebříčku organizace Transport & Environment.
Zdroj: Tisková zpráva RegioJet