foto: Ústecký deník/Provoz na „Středohorské železnici“ v Ústeckém kraji budou i nadále zajišťovat České dráhy
České dráhy podepsaly s Ústeckým krajem novou smlouvu nazvanou „Středohorská železnice“, která pokryje linky U6 a U11. Smlouva platí na deset let, tedy do roku 2032. Cestující se mohou těšit na motorové jednotky Stadler, které budou vybaveny tak, aby odpovídaly všem požadavkům objednavatele a splňovaly všechny podmínky provozu na české železnici.
České dráhy uzavřely novou smlouvu s Ústeckým krajem nazvanou "Středohorská železnice", protože se týká linek, které protínají České středohoří. Pokryje linku U6 z Lovosic přes Opárenské údolí a Úpořiny do Teplic v Čechách a linku U11 z Postoloprt přes Louny, Lovosice a Litoměřice horní n. do České Lípy. Obě linky mají mezi čtvrtou hodinou ranní a jedenáctou hodinou večerní základní 120minutový takt, který je ve špičkových časech na určitých úsecích posilován na 60 minut. Linka U11 bude v letních měsících prodloužena z České Lípy dvěma páry vlaků až k Máchovu jezeru do stanice Doksy.
Provoz na obou linkách bude zajišťován celkem devíti turnusovanými jednotkami RS1 a dvěma záložními. Nově pořízená vozidla mohou díky lepší dynamice více využít opravenou infrastrukturu, kde Správa železnic revitalizovala větší část úseku z Loun do Lovosic a letos dokončila také úpravu úseku z Litoměřic horního n. do Úštěku a stanici Žalhostice.
Motorové jednotky Stadler RS1 jsou nízkopodlažní podvozkové jednotky s kapacitou 71 míst k sezení, vybavené vakuovým WC s uzavřeným systémem. Vozidla prošla celkovou velkou opravou. Následně byly provedeny nutné úpravy, aby splňovaly všechny podmínky provozu na české železnici. Dále jednotky prochází úpravami, které jsou vyvolány požadavky objednatele, a které jsou zapracovány do uzavřené smlouvy. Jedná se zejména o osazení klimatizace, nového audiovizuálního informačního systému, Wi-Fi, zásuvek 230 V / USB pro drobnou elektroniku a GPS a také o nalakování vozidel do barev dle požadavku Ústeckého kraje. Úpravy budou kvůli prodlevě dodavatele dokončeny až v průběhu roku 2023. První vozidla jsou však očekávána v nejbližších dnech. Do té doby budou využívána vozidla stejné řady, ale bez úprav dle požadavku objednatele.
Provoz na linkách U6 a U11 zajišťují České dráhy podle nové smlouvy od začátku platnosti jízdního řádu 2022/2023, tedy od 11. prosince 2022. Smlouva je podepsána s platností na deset let. Předpokládaný roční dopravní výkon se blíží objemu 1,1 mil. vlakokilometrů.
Tagy