foto: Oskar Günther / Flickr/Railjet
Po najetí dalších 1,2 milionu ujetých kilometrů začala další velká údržba jednotek railjet v rakouských dílnách. Chybět nebude ani kontrola interiéru.
České dráhy spolu s ÖBB Technische Services GmbH zahájily třetí obnovu moderních jednotek railjet. Jednotky railjet ČD totiž brzy dosáhnou dalšího významného milníku v počtu najetých kilometrů, což představuje nutnost dodržet stanovený plán údržby.
„Vlaky railjet jsou mezi našimi zákazníky velice oblíbené a v provozu jsou trvale značně využité. Každá jednotka ujede denně v průměru přes tisíc kilometrů. Není tedy žádným překvapením, že po zhruba devíti letech od uvedení do pravidelného provozu má každá z našich jednotek najeto zhruba 3,5 milionu kilometrů. V letošním roce tak dosáhnou předepsaný kilometrický proběh pro přistavení do dílen k plánované vyvazovací obnově R2,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus.
Vyvazovací oprava se zaměřuje na revizi a výměnu mechanických částí, interiéru, zabezpečení a dalších důležitých úkonů. Jde především o kontrolu namáhaných částí vozidel. Především o revizi a výměnu předepsaných součástek pojezdu, výměnu celistvých kol, výměnu semipermanentního tyčového spřáhla a dalších prvků souvisejících s bezpečností provozu a cestujících.
„Vyvazovací obnova R2 celého sedmivozového railjetu v Rakousku včetně přepravy vlaku do a z dílen trvá přibližně tři týdny a zakončena je zkušební jízdou rychlostí až 250 km/h. Přeprava jednotek určených k revizi probíhá na pravidelných spojích railjet mezi Prahou a Vídní, což představuje mimořádné spojení dvou netrakčních jednotek s jednou lokomotivou Taurus do jednoho vlaku o délce skoro 400 metrů a hmotnosti přibližně 750 tun,“ konstatuje Železničář.
Railjety ČD jsou v provozu především na lince Praha – ¬Wien – Graz, ale obsluhují i jeden pár spojů v trase Graz – Wien – Praha – Berlin a z provozních důvodů se v minulosti objevily například i mezi Prahou a Ostravou.
Zdroj: Železničář
Tagy