foto: Deutsche Bahn/Přechod na letní čas: Jak se Deutsche Bahn popasuje se změnou 120 000 hodin
V noci z neděle na pondělí 26. března začíná v Německu, stejně jako v mnoha dalších evropských zemích, platit letní čas. Ve dvě hodiny ráno nastaví společnost Deutsche Bahn přibližně 120 000 hodin na nádražích, v automatech na jízdenky DB, v servisních místnostech a v informačních a bezpečnostních systémech o jednu hodinu dopředu.
Přechod na letní čas proběhne během probíhajícího železničního provozu. Od 1.59 hodin přeskočí ručičky hodin na 3.00. Příměstské vlaky, které by jezdily mezi 2. a 3. hodinou ranní, budou bez povšimnutí cestujících zrušeny. Nákladní vlaky a dálkové vlaky, které jezdí v noci, mají obvykle i tak delší zastávky nebo jízdní doby, které se v noci, kdy se mění čas, odpovídajícím způsobem zkrátí.
Psali jsme
V noci ze soboty 25. na neděli 26. března začne platit letní čas a hodinové ručičky se posunou o hodinu dopředu. Kvůli chybějícím…
Rádiový signál spustí změnu na letní čas
Hodiny v DB jsou napájeny vysílačem časového signálu DCF77. Tento dlouhovlnný vysílač, umístěný v Mainflingenu u Aschaffenburgu, je propojen s atomovými hodinami Spolkového fyzikálně-technického ústavu v Braunschweigu.
Na více než 4 400 železničních stanicích je instalováno přibližně 6 800 dynamických textových displejů (DSA), které informují o odchylkách od jízdního řádu. Změna času zde probíhá automaticky, stejně jako u mnoha chytrých telefonů a počítačů.
Psali jsme
Na sobotu 25. března je naplánovaná rekonstrukce slavné husitské bitvy u Sudoměře. Hlavní část programu se uskuteční od 13 hodin a samotná…
Jednotné měření času v Německu pomocí středoevropského času (SEČ) vzniklo z iniciativy železnic v roce 1893. Do té doby si města nastavovala hodiny podle vlastního uvážení.
Letní čas skončí v neděli 29. října 2023.
ZDROJ: Deutsche Bahn
Tagy