foto: Ventura35/wikimedia commons/CC BY-SA 4.0/RegioPanter
Vytopený regionální vlak vyvolal na sociálních sítích velké reakce. Vše odstartoval příspěvek hejtmanky Středočeského kraje Petry Peckové. Lidé se jí zastávali, ale i vysmívali.
S novým rokem přichází nové předsevzetí a každý chceme být ve všem lepší než roky předchozí. Ne ale vše lze hned změnit. Některé věci potřebují více času. Stejně tak je na tom i modernizace regionálních vlakových spojů, do kterých České dráhy v posledních letech investují. Aktuálně mají ČD v depu 110 jednotek nového lektrického RegioPanteru, které budou zajišťovat přepravu na regionálních tratích. Některé trasy a spoje ale stále obsluhují staré vagony.
Nevšední zážitek: Cestující ve vytopeném vagoně
Na modernizaci si ještě musejí počkat na trase Praha-Olbramovice. Na začátku roku, konkrétně 6. ledna, si ve spěšném vlaku 2481 Sázava prožili pasažéři nevšední zážitek. Ze stropu jednoho vagonu začala vytékat voda a celá jednotka se tak ocitla pod vrstvou vody. Zdrojem potopy byla prasklá vodní nádrž, která byla umístěna ve stropě a k jejímu poškození došlo vlivem mrazů. Celá situace vyvolala reakce na sociální síti X (dříve Twitter), kde se k incidentu vyjádřila hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková. „Stav vlaku je pro nás absolutně nepřijatelný, za objednatele dopravy nechápeme, jak mohla být vlaková souprava v tomto stavu vůbec vypuštěna na trať,“ píše Pecková v příspěvku.
Vytopený vagon vyvolal reakce na sociálních sítích
K incidentu i příspěvku hejtmanky se neprodleně vyjádřily České dráhy a za komplikaci se cestujícím omluvily: „Bohužel u vlaku Sp 2481 Sázava došlo k technické závadě, po které vytekla voda na podlahu jednoho z vagonů. Rozumíme, jak nepříjemná situace pro cestující to musela být a nesmírně se jim za to omlouváme. Je ale naší prioritou cestující vždy bezpečně dopravit do cílové stanice, a to i během dopravní špičky, kdy lidé nejvíce spěchají za povinnostmi. Proto jsme se rozhodli, že cestující přesuneme do pěti zbývajících vagonů a budeme pokračovat v jízdě. Závada totiž neměla vliv na bezpečnost jízdy. Vůz, ve kterém došlo k závadě, byl odstaven a proběhne jeho oprava.“
Pod příspěvkem se rozjela diskuze, do které se zapojili příznivci Peckové. „Je to děs paní Pecková. Vlakem často nejezdím, ale před Vánoci jsme jeli ČD, měli jsme zakoupené i místenky. Jenže náš vagon nevypravili, tedy nám zrušili i zaplacená místa. Průvodčí nám odpověděla ať si sedneme kde bude volno. Jenže vše bylo obsazené a průvodčí byla navíc drzá,“ komentuje jeden z uživatelů.
Ne ale všichni stojí na straně hejtmanky: „Dobrý den paní Pecková, doposud jsme Vám vždy fandili. Ale přijde vám normální takto neadekvátně reagovat na závadu ,která se prostě může stát v každém odvětví a každému dopravci? Omlouváte se řidičům za stav SČ silnic, když v zimně v asfaltu vznikne výtluk? Někdy je méně více,“ brání České dráhy jeden z uživatelů. Nechyběla ani trocha ironie: „To shrnu jednou větou: Jak si ten vodojem dovolil prasknout za jízdy? Je to od něj skandální! Ale snad od tohoto hrůzného incidentu budou na vagonech kontrolovat nádrže na vodu+komplet trubky až ke kohoutům/míse. Denně a u všech.“
Vytopený vagon? Lepší než zrušení spoje
Jak další uživatelé na síti X argumentovali, pokud nebyl stav vozu natolik vážný, aby jízda ohrozila zdraví cestujících, nebylo důvod spoj rušit. Právě zrušení celého spoje, by podle některých, napáchalo více škody než voda ve vagoně. O zpoždění a zrušení spojů by rozhodně mohli mluvit cestující, kteří uvízli začátkem prosince 2024 v České Třebové. Došlo zde k poruše trakčního vedení, a to rovnou dvakrát. Někteří cestující byli bez vody, někteří vzali situaci s humorem a do stojícíh vlaků si objednali pizzu.
Psali jsme
Olomoucký kraj čekají od nového roku změny v jízdním řádu. Cílem je zefektivnění mezikrajské přepravy. Hvězdou regionálních spojů se stane RegioPanter,…
Zdroje: ct24.ceskatelevize.cz, prazsky.denik.cz, impuls.cz