foto: Stadler / Public Domain/Stadler's locomotive for RATP
Společnost Régie autonome des transports Parisiens (RATP), provozovatel pařížského metra, objednává dvanáct lokomotiv od společnosti Stadler. Tyto lokomotivy jsou poháněny bateriemi a podtrhují závazek společnosti Stadler poskytovat udržitelná a flexibilní řešení. Budou zajišťovat servis, údržbu a opravy v celé síti RATP a do provozu s cestujícími budou zavedeny od roku 2027.
Provozovatel pařížského metra, společnost Régie autonome des transports Parisiens (RATP), pověřil společnost Stadler výrobou a dodávkou dvanácti lokomotiv na míru. Jedná se o první zakázku, kterou společnost Stadler od RATP obdržela. Podepsaná rámcová smlouva zahrnuje opci na další dvě vozidla. Společnost RATP bude lokomotivy používat k provádění servisních, údržbářských a opravárenských prací na infrastruktuře sítě pařížského metra, která je dlouhá přibližně 245 kilometrů.
Psali jsme
Stadler představuje nové interoperabilní a vícesystémové lokomotivy Bo'Bo' pro kontinentální Evropu s první smlouvou na 36 jednotek. Smlouva…
Jedna lokomotiva pro všechny tratě
Nové lokomotivy jsou součástí projektu RATP, jehož cílem je zefektivnit a zefektivnit údržbu infrastruktury metra. Od roku 2027 doplní stávající generaci vozidel . Čtyřnápravové lokomotivy jsou 15 metrů dlouhé, vybavené plně automatickými spřáhly a schopné dvojí trakce. Jezdí na standardním rozchodu a jsou navrženy tak, aby zvládly úzké oblouky, které jsou pro tuto síť charakteristické. Tyto lokomotivy mohou být používány na všech 14 linkách pařížského metra. To zahrnuje trasy, na kterých jezdí vlaky s běžnými ocelovými koly, a trasy, na kterých jezdí vozidla s pryžovými pneumatikami (Pneu-Metro).
Efektivní bateriový pohon
Lokomotivy RATP vozí těžké pracovní vlaky na staveniště v železniční síti metra. Jsou oprávněny jezdit souběžně s běžnou dopravou metra i na trasách provozovaných bez strojvedoucích. Táhnou přibližně 120 tun v jednoduché trakci a přibližně 240 tun ve dvojité trakci. Nové lokomotivy jsou flexibilní v používání, nenáročné na údržbu a šetrné k životnímu prostředí. Jejich vysoká úroveň redundance znamená, že jsou velmi bezpečné a spolehlivé. To je důležité zejména pro provoz v tunelech souběžně s provozem metra a na stavbách. U bateriového elektrického pohonu se energie do vozidel přenáší prostřednictvím pantografu nebo pomocí palubních trakčních baterií. V běžném provozu dodává elektrickou energii 750 V vodicí kolejnice. Na staveništích, kde je vodicí kolejnice vypnutá, jsou lokomotivy napájeny z trakčních baterií. Ty se pak dobíjejí prostřednictvím vodicí kolejnice.
Psali jsme
Pařížské metro se mění na ”hi-tech”. Automatizovaná linka bez řidiče nyní spojuje letiště Orly s centrem. Od roku 2025 obslouží milion cestujících…
Spolehlivá organizace údržby
RATP je třetím největším provozovatelem městské dopravy na světě, který denně přepraví 11 milionů cestujících. „Jsme velmi hrdí na to, že jsme získali společnost RATP jako zákazníka a že jsme ji zaujali naší technologií,“říká Christian König, zástupce vedoucího prodeje a marketingu společnosti Stadler. „S našimi inovativními lokomotivami na míru lze realizovat efektivní a udržitelnou údržbu a zajistit, aby infrastruktura pařížského metra byla vhodná pro budoucnost.“
RATP není jediným železničním provozovatelem ve Francii, který si objednal lokomotivy Stadler. Šestinápravové vysoce výkonné lokomotivy EuroDual, Euro4001 a Euro6000 byly vyrobeny v závodě Stadler ve španělské Valencii a dnes je úspěšně používají různí provozovatelé železniční nákladní dopravy ve Francii, Belgii a Španělsku.
Psali jsme
Sila Paríža spočíva predovšetkým v jeho metre, ktoré zaujme nielen vizuálne upravenými vstupmi, ktoré sú charakteristické štýlom art deco, ale najmä…
Zdroj: Tiskové zprávy společnosti Stadler