EU version

Ostuda Ostravy, kdy se opraví okolí hlavního nádraží?

Ostuda Ostravy, kdy se opraví okolí hlavního nádraží?
foto: Wikipedia/Ostuda Ostravy, kdy se opraví okolí hlavního nádraží?
24 / 01 / 2022

Slezská metropole je jedním z nejdůležitějších dopravních koridorů v zemi. Rychle se rozvíjející metropole každý rok láká víc a víc návštěvníků. Pokud se, ale rozhodnete přicestovat vlakem, důstojný vstup do města vás nečeká. To by teď měly změnit miliardové investice.

Aktuální budova pochází z plošné přestavby historické části Ostravy. Nová odbavovací hala se stala působivou ukázkou bruselského stylu. Projekt se postaral i o důmyslné řešení objektu přednádraží ve tvaru trojcípé hvězdy. Cestující se tak mohli z budovy dostat přímo k silničním a tramvajovým spojům. Skoro padesát let provozu se však na budově podepsalo. V průběhu času se kouzlo nádraží vytratilo, když mnoho originálních prvků bylo odstraněno a nespočet menších rekonstrukcí nedbal na původní projekt.

"Hlavní nádraží Ostrava je důležitým dopravním uzlem a zároveň jednou z nejvýznamnějších vstupních bran do města. Jeho současný vzhled je ale neodpovídající", uvedla mluvčí magistrátu Gabriela Pokorná.

Město vyhlásilo veřejnou zakázku na zpracovatele návrhu pro nový urbanistický návrh okolí hlavního nádraží. Odborný tým by měli tvořit architekti a dopravní specialisté.

"Řešení prostoru okolo hlavního nádraží je tak trochu evergreen, nicméně to, na co jednotlivé návrhy a jejich zpracovatelé vždy narazili, bylo řešení tramvajové dopravy v území, bezbariérovost a smysluplné přestupní vazby. Pro současné zadání jsme využili veškeré získané zkušenosti a informace s cílem zajistit jeho realizovatelnost," uvedla investiční náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.

Nový projekt by měl z nádraží vytvořit jeden z hlavních přestupních terminálů celého města. Okolí nádraží projde proměnou a stane se součástí moderního veřejného prostoru. Budoucí vize počítá i s případným umístěním muzea dopravy. Celý projekt navazuje na připravovanou rekonstrukci železničního uzlu, který zahrnuje i kompletní obnovu železničního svršku i spodku, nových nástupišť a také nového podchodu o šířce pěti metrů.

"Město se po sérii jednání s představiteli Správy železnic dohodlo na variantě přístupu k nástupištím podchodem, které představují nejefektivnější propojení vlakových nástupišť, nástupišť pro MHD a plánovaného podzemního parkoviště. V tomto kontextu je potřeba zrekonstruovat i přednádraží, včetně dominantního zastřešení, které komplexně není předmětem stavby Správy železnic. Součástí řešení budou také pěší a cyklistické vazby na okolí," uvedla Pokorná.

O výběru dodavatele urbanistického návrhu by měla rozhodnou rada již v únoru. 

Dřívější návrh podoby prostráství před budovou  hlavního nádraží

Autor: Vizualizace Projekt Studio

Dřívější návrh podoby prostráství před budovou  hlavního nádraží

Autor: Vizualizace Projekt Studio

 

 

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace