EU version

O kolik minut se zkrátí trať z Lysé do Prahy? Správa železnic zveřejnila údaje

O kolik minut se zkrátí trať z Lysé do Prahy? Správa železnic zveřejnila údaje
foto: redakce/citielefant
12 / 05 / 2022

Modernizace spojená se zrychlením železniční trati z Lysé nad Labem směrem do Prahy by měla přinést zkrácení doby jízdy. To však pro cestující příměstskými vlaky nebude oproti nedávné minulosti nikterak zásadní.

„Za poslední půl rok se mi nestalo, abych dojel na čas, a to ani mimo špičku,“ sdělil redakci cestující Jan, který pravidelně dojíždí z Lysé nad Labem za prací do hlavního města. Podle oficiálního jízdního řádu trvá dnes cesta příměstským vlakem typu Cityelefant 40 minut, nicméně ještě v roce 2017 trvala ta stejná cesta pouhých 36 minut.

více zde: //www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2018/2018_231.pdf

V současnosti, vzhledem k omezení provozu v okolí nádraží Vysočany v podstatě není možné zvládnout ranní cestu na Masarykovo nádraží pod 50 minut. A cestující ve večerních hodinách byiy v minulých měsících často odkázáni na náhradní autobusovou dopravu.  Jak velkou časovou úsporu pro cestující by měla optimalizace trati nakonec přinést, odpověděla redakci Railtarget.cz Správa Železnic. „Po skončení optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany mezi Lysou a Masarykovým nádražím bude jízdní doba rychlíků včetně pobytů ve stanicích 24,5 minuty, to znamená zkrácení o 4,5 minuty. Jízdní doba osobních vlaků včetně pobytů ve stanicích a zastávkách bude činit 33,5 minuty,“ uvedl Dušan Gavenda vedoucí tiskového oddělení Správy Železnic. Tento čas podle něj zahrnuje i zastavení vlaku v nové zastávce Praha-Rajská zahrada, která napojí vlakovou dopravu na pražské metro.  

Správa železnic si od optimalizace slibuje zajištění spolehlivého provozu, zvýšení bezpečnosti cestujících i provozních pracovníků železnice, zmíněné zvýšení rychlosti a kapacity dráhy, snížení hlukové zátěže z provozu vlak ů na obyvatele a konečně snížení nákladů na provoz dráhy. Stavba by měla být hotova do června 2022.

Tagy