foto: Správa železnic/Plán nové stanice Lipavka
Další modernizace se dočká trať Týniště nad Orlicí-Solnice. Dojde k zlepšení osobní dopravy, ale také k možnosti zásobování průmyslové zóny.
Psali jsme
Jak budou vypadat nové železniční projekty mezi Mladou Boleslaví a Nymburkem? Na GIS portálu si můžete prohlédnout plány a přidat své…
Síť Správy železnic se rozšíří o další elektrifikovanou trať. Trolejové vedení získá dvacetikilometrový úsek z Týniště nad Orlicí přes Častolovice do Solnice. Vítězi výběrových řízení na zhotovitele prvních dvou etap stavby se staly společnosti Eurovia CZ; Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha. Trať, která plní významnou roli v nákladní dopravě, projde celkovou modernizací. Zvýší se nejen její kapacita, ale také rychlost vlaků. Stavební práce začnou v lednu, dokončení všech etap včetně elektrizace se předpokládá v roce 2027.
Nejen osobní doprava, ale také zvýšené zásobování
Cílem projektu, rozděleného do tří etap, je vedle zatraktivnění osobní dopravy také vyšší podíl železnice na zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny. Kapacita trati se zvýší díky novým výhybnám Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků pak umožní zavedení rychlosti až 120 km/h.
Stavbaři provedou rekonstrukci nástupišť na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice, cestující zde ocení bezbariérový přístup i nové informační tabule s odjezdy vlaků. Celkovou přestavbou projde most přes řeku Bělou v Častolovicích.
Psali jsme
ETCS se blíží. Česko systém spustí od 1.1. 2025 na 620 kilometrech železnic. „Žádná jiná evropská země ho najednou nespustila v takovém…
Z Rychnova do Solnice v novém kabátku
Velká změna čeká také navazující úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit celkem deset kolejí.
Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se v roce 2026 v celém úseku z Týniště nad Orlicí do Solnice natáhne trolejové vedení. Vlaky budou využívat střídavou napájecí soustavu.
Kdo se modernizace ujme
První dvě etapy modernizace a elektrizace trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice provedou společnosti Eurovia CZ; Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha, které podaly nejvýhodnější cenové nabídky. Jejich celková výše dosahuje 2 765 771 680 korun.
Realizace všech staveb je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.
Psali jsme
Před závorami už žádné čekání. V Olomouckém kraji se otevírá nový nadjezd, který odlehčí dopravě mezi Hodolanami a Holicí. Na auta…
Zdroje: Tisková zpráva Správy železnic