EU version

Nestíháš? Máš smůlu! Nové odjezdy vlaků budou prý na sekundu přesně

Nestíháš? Máš smůlu! Nové odjezdy vlaků budou prý na sekundu přesně
foto: RAILTARGET/vlakové nádraží, ilustrativní
14 / 12 / 2024

Nový rok, nové jízdní řády. Již tuto neděli se cestující mohou těšit na nové rychlejší jízdy, rychlost až 160 km/ h i na nové elektrické vlaky.

Už tuto neděli začne platit nový jízdní řád vlaků, který přináší některá zlepšení. Cestující ocení rychlejší jízdu po zmodernizovaných úsecích, Správa železnic navíc obnoví provoz na dalších tratích poškozených povodněmi.   

z Vlkova u Tišnova do Křižanova stošedesátkou

Vlaky výrazně zrychlily na zmodernizovaném úseku z Vlkova u Tišnova do Křižanova, kde se namísto dosavadních 100 km/h může jezdit 160 km/h. Podstatně vyšší traťová rychlost, 100 km/h, je také na nové dvoukolejce z Kladna do Kladna-Ostrovce. Stejně rychle je možné jezdit v Praze po zdvoukolejněném úseku od Branického mostu přes Kačerov po Zahradní Město. Vlaky už nemusí zpomalovat ani před Schwarzenberským mostem přes orlickou přehradu, nová oblouková konstrukce umožňuje stejně jako navazující úseky rychlost 65 km/h.    

Z Brna po zmodernizované trati

V neděli vyjedou poprvé elektrické vlaky na celou zmodernizovanou trať z Brna do Zastávky u Brna. Stejně tak ji po nepřetržité výluce, která trvala od letošního dubna, začnou opět využívat rychlíky z Brna do Jihlavy.

Naopak začne omezení související s modernizací stanice Jihlava město. Po celou dobu platnosti jízdního řádu jí budou vlaky pouze projíždět.

Holubice znovu ožijí

Po dvaceti letech budou opětovně zastavovat vlaky v Holubicích na jižní Moravě, kam se prodlouží linka S2 ze stanice Křenovice horní nádraží. Obnovení osobní dopravy po dvou desetiletích si vyžádalo dílčí úpravy, které zahrnovaly především přípravu nástupišť a přístupových cest pro cestující, adaptaci čekárny i zřízení zvukového informačního systému.

Ve spolupráci s dopravci dojde s novým jízdním řádem také ke změně odbavování vlaků v osobní dopravě. Cílem je zvýšit dochvilnost spojů. Podobně jako v některých sousedních zemích se budou moct rozjet hned s prvními sekundami v minutě pravidelného odjezdu. Příprava vlaku k odjezdu tedy začne o něco dříve a nebude už možné dobíhat na poslední chvíli.

Správa železnic dokončí opravy dalších tratí poškozených povodněmi. Od neděle díky tomu opět vyjedou vlaky z Krnova do Skrochovic, z Jeseníku do Písečné a z Mikulovic přes polské Głuchołazy do Jindřichova ve Slezsku. Zprovozní se také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha a trať Mikulovice – Zlaté Hory. Nesjízdné tak zůstanou poslední čtyři úseky.

 

Zdroj: Tisková zpráva SŽ 

Tagy