foto: RAILTARGET/vlakové nádraží, ilustrativní
Nový rok, nové jízdní řády. Již tuto neděli se cestující mohou těšit na nové rychlejší jízdy, rychlost až 160 km/ h i na nové elektrické vlaky.
Už tuto neděli začne platit nový jízdní řád vlaků, který přináší některá zlepšení. Cestující ocení rychlejší jízdu po zmodernizovaných úsecích, Správa železnic navíc obnoví provoz na dalších tratích poškozených povodněmi.
z Vlkova u Tišnova do Křižanova stošedesátkou
Vlaky výrazně zrychlily na zmodernizovaném úseku z Vlkova u Tišnova do Křižanova, kde se namísto dosavadních 100 km/h může jezdit 160 km/h. Podstatně vyšší traťová rychlost, 100 km/h, je také na nové dvoukolejce z Kladna do Kladna-Ostrovce. Stejně rychle je možné jezdit v Praze po zdvoukolejněném úseku od Branického mostu přes Kačerov po Zahradní Město. Vlaky už nemusí zpomalovat ani před Schwarzenberským mostem přes orlickou přehradu, nová oblouková konstrukce umožňuje stejně jako navazující úseky rychlost 65 km/h.
Psali jsme
V Praze se slaví. Branický most zahajuje dvoukolejný provoz, který přinese vyšší kapacitu a pohodlí nejen pro nákladní vlaky, ale také…
Z Brna po zmodernizované trati
V neděli vyjedou poprvé elektrické vlaky na celou zmodernizovanou trať z Brna do Zastávky u Brna. Stejně tak ji po nepřetržité výluce, která trvala od letošního dubna, začnou opět využívat rychlíky z Brna do Jihlavy.
Naopak začne omezení související s modernizací stanice Jihlava město. Po celou dobu platnosti jízdního řádu jí budou vlaky pouze projíždět.
Psali jsme
Motoristická Praha je podle něj scestná ideologie. David Vávra je architekt, herec a spisovatel. Spoustu svých děl napsal právě v jídelním voze.…
Holubice znovu ožijí
Po dvaceti letech budou opětovně zastavovat vlaky v Holubicích na jižní Moravě, kam se prodlouží linka S2 ze stanice Křenovice horní nádraží. Obnovení osobní dopravy po dvou desetiletích si vyžádalo dílčí úpravy, které zahrnovaly především přípravu nástupišť a přístupových cest pro cestující, adaptaci čekárny i zřízení zvukového informačního systému.
Ve spolupráci s dopravci dojde s novým jízdním řádem také ke změně odbavování vlaků v osobní dopravě. Cílem je zvýšit dochvilnost spojů. Podobně jako v některých sousedních zemích se budou moct rozjet hned s prvními sekundami v minutě pravidelného odjezdu. Příprava vlaku k odjezdu tedy začne o něco dříve a nebude už možné dobíhat na poslední chvíli.
Psali jsme
Plánovaná vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan nabírá nových rozměrů. Začíná geologický průzkum.
Správa železnic dokončí opravy dalších tratí poškozených povodněmi. Od neděle díky tomu opět vyjedou vlaky z Krnova do Skrochovic, z Jeseníku do Písečné a z Mikulovic přes polské Głuchołazy do Jindřichova ve Slezsku. Zprovozní se také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha a trať Mikulovice – Zlaté Hory. Nesjízdné tak zůstanou poslední čtyři úseky.
Zdroj: Tisková zpráva SŽ