foto: NEVÍM/vizualizace Terminálu Smíchov
Železniční stanice na pražském Smíchově se v následujících letech promění v moderní dopravní terminál. Jeho součástí bude i stávající nádražní budova, která projde celkovou rekonstrukcí. Nyní vybrala projektanty stavby – společnosti SUDOP Praha a SUDOP EU. Jejich nabídková cena ve výběrovém řízení byla 39,5 milionu korun. Stavební práce budou probíhat v letech 2026 až 2028 v koordinaci s výstavbou terminálu Smíchov.
Připravovaná stavba naváže na už probíhající modernizaci kolejiště stanice, v rámci které se rekonstruují také všechna nástupiště a podchody. Současná nádražní budova se zrekonstruuje, a to v koordinaci s výstavbou nového dopravního terminálu, s nímž se propojí v jeden funkční celek. Namísto jižního křídla vznikne čtyřpodlažní novostavba, ve které budou umístěny obchodní a gastronomické jednotky a služby nejen pro cestující, ale i další návštěvníky této rušné části Smíchova.
Budoucí terminál Smíchov bude součástí velké proměny celého území. S železnicí propojí nově budovanou čtvrť, tramvaje i metro, nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje. K dispozici bude parkoviště P+R i kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic.
Současná nádražní budova na pražském Smíchově pochází z roku 1956. Po hlavním a Masarykově nádraží je třetí nejvytíženější v Praze. Součástí její vstupní haly se v polovině 80. let minulého století stal vchod do stanice metra Smíchovské nádraží na nově budované lince B.
Zdroj: Správa železnic
Tagy