EU version

Nad InterJety se stahují mračna. České dráhy odmítají převzít soupravy

Nad InterJety se stahují mračna. České dráhy odmítají převzít soupravy
foto: České dráhy/České dráhy- Interjet
11 / 12 / 2021

Přestože České dráhy označily nové InterJety za „hvězdy na trati“ a nejmodernější vlaky ve střední Evropě, situace se nezdá být příliš optimistická. Dráhy je odmítají převzít kvůli výhradám k finálnímu provedení objednaných netrakčních jednotek. Nad původním termínem uvedení do provozu, který se datoval na neděli 12. prosince, teď visí otazník.

Na straně dodavatele – konsorcia Siemens-Škoda se vyskytly komplikace. „České dráhy k dnešnímu dni dosud nepřevzaly žádnou z nových souprav InterJet z důvodu různých výhrad k finálnímu provedení objednaných netrakčních jednotek. Výhrady jsme předali dodavateli, který nedostatky odstraňuje,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy si v polovině roku 2018 objednaly 50 nových vagónů, které mají být sestaveny po pěti vagonech do celkem deseti souprav. K dodání vozů označovaných jako RailJet mělo dojít v rozmezí letošního února a listopadu.

„Naše společnost se na zahájení provozu nových vozidel připravuje již několik měsíců, například před několika týdny začalo školení personálu pro jednotky InterJet, a děláme vše pro co nejrychlejší uvedení všech nových vlaků do běžného provozu v co nejkratším čase,“ řekl mluvčí Šťáhlavský a vyslovil naději, že se podaří jednotky přistavit tak, aby k jejich uvedení do provozu došlo na plánované spoje od 12. prosince v průběhu nejbližších dnů a týdnů. „České dráhy v případě pozdních dodávek nových vozidel standardně uplatňují smluvní penále. Platí to i v tomto případě. Je však zřejmé, že v uplynulém období měl na realizaci zakázky určitý vliv i covid a příslušná protiepidemická opatření, která nemohla žádná ze smluvních stran ovlivnit,“ omlouvá mluvčí drah komplikace.

Dle slov šéfa Českých drah Ivana Bednárika má nový jízdní řád přinést největší revoluci v kvalitě, komfortu a rozsahu nabízených služeb od nasazení RailJetů před sedmi lety. Do nasazení nových vlaků investovaly dráhy zhruba 9 miliard korun.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace