foto: Síť X, ředitel SŽ Jiří Svoboda / public domain/Nádraží Ostrava-Svinov
Masivní záplavy zasáhly ostravská nádraží a přetvořily je v obrazy z katastrofického filmu. RAILTARGET se ponořil do šokujících fotek a videí na sociálních sítích, které zachycují dramatickou situaci na nově zrekonstruovaném nádraží Ostrava-Svinov. Záběry ukazují, jak voda ničí nejen nádraží, ale i okolní oblasti.
Masivní záplavy postihly ostravská nádraží. RAILTARGET se podíval na některá až šokujicí fotky a videa na sociálních sítích, která zachycují zoufalou situaci na ostravském nádraží zasaženým masivními záplavami. Nově zrekonstruované nádraží Ostrava-Svinov je pod vodou, podchody jsou zcela zaplavené a není možné zajistit ani náhradní dopravu. Záběry od lidí na sociálních sítích ukazují, jak voda pohlcuje nejen nádraží, ale i přilehlé parkoviště. Mnozí lidé v komentářích vyjadřují smutek a šok nad rozsáhlými škodami, které se mohou vyšplhat do miliard.
Nově zrekonstruované nádraží Ostrava – Svinov má zcela zatopené podchody a kvůli postupující vodě není obslouženo ani náhradní autobusovou dopravou, uvedly to ČD v tiskové zprávě, kterou RAILTARGET dostal emailem. Řeka Odra se zde vylila v neděli večer a zaplavila jak nádraží tak přiléhající parkoviště. Škody by se mohly vyšplhat až do miliard korun, uvedl Moravskoslezský deník.
V Ostravě – Přívoze protrhnutá hráz uvěznila obyvatele, ty tak zachraňují vrtulníky a čluny. Podle Aktuálně.cz doposud bylo evakuováno 250 obyvatel. Hasiči se snaží hráz alespoň zpevnit.
Hlavní nádraží v Ostravě zatím pokrývá náhradní autobusová doprava, dostat se z města je ale poslední dny téměř nemožné. Zaplavené jsou i některé úseky silnic a dálnice. Železniční spoje jsou zcela zrušené jak kvůli zatopeným kolejím tak kvůli nepřístupným nádražním budovám.
Spoje jedoucí z Ostravy nebo naopak do Ostravy budou nejspíše zrušeny i celý následující týden. Pro vlaky z Prahy na Ostravu je nyní poslední zastávka Hranice na Moravě.
„V následujících dnech a pravděpodobně po celý následující týden nebude možné zajistit dopravu do Ostravy a do celého ostravského železničního uzlu, to znamená, že pro cesty z Ostravy do Olomouce, do Prahy nebo do Brna bude nutné volit jiný způsob dopravy než po železnici. A zároveň bude nutné sledovat informace o tom, jak bude vypadat doprava na silnicích,“ uvedl ministr dopravy Kupka na tiskové konferenci.
Tagy