foto: Archives/Ministr Kupka se vymezuje proti kritice: Propagace VRT ikonickým TGV má smysl!
Ministr dopravy Martin Kupka zveřejnil na serveru Aktuálně.cz jeden ze svých blogů, který tentokrát věnoval vysokorychlostní železnici a prezentaci rychlovlaku TGV v České republice. Ministr šel kritice naproti a otevřeně odpověděl na otázku, zda lze VRT propagovat pomocí 40 let staré soupravy TGV.
Psali jsme
Sila Paríža spočíva predovšetkým v jeho metre, ktoré zaujme nielen vizuálne upravenými vstupmi, ktoré sú charakteristické štýlom art deco, ale najmä…
Příjezd TGV do České republiky byl spojen s propagací vysokorychlostní železnice. Hlavním cílem celé akce bylo projekt VRT zpopularizovat. Pozornost na sebe měla strhnout právě ikonická souprava francouzského TGV, kterou do ČR za tímto účelem přivezla Správa železnic. Veřejnost byla většinou z možnosti vidět rychlovlak na živo a prohlédnout si ho nadšená, ostatně to dokládaly nekonečné fronty na prohlídku TGV. Novináři ale nešetřili nepříjemnými dotazy. I když se názory podporovatelů i odpůrců příjezdu TGV do České republiky liší, hlavní je, že se díky tomu o vysokorychlostní železnici začalo mluvit.
Na nepříjemnou otázku spojenou s prezentací TGV v České republice reagoval přímo i ministr dopravy Martin Kupka ve svém blogu na serveru Aktuálně.cz. Podle ministra dopravy měla prezentace TGV svůj jasný význam, lidé se mohli s ikonickým vysokorychlostním vlakem TGV, který je defacto synonymem pro vysokorychlostní železniční dopravu seznámit naživo, a to přímo na našich nádražích.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET přináší sérii rozhovoru z českého veletrhu Rail Business Days, který se minulý týden uskutečnil v Brně. Na otázky…
Kupka zároveň poukazuje na to, že se jedná sice o starší soupravu, nicméně ve Francii se s ní v běžném provozu ještě pořád můžeme setkat. Prezentace moderního rychlovlaku by z jeho pohledu byla jednak moc drahá a jednak těžko realizovatelná. Všechny novodobé vysokorychlostní jednotky jsou nasazeny na evropských rychlostních železničních tratích a jsou plně využívány. Zapůjčení takové jednotky na prezentaci do České republiky tedy není ani kapacitně možné.
„Několik těch posměšných poznámek jsem rád snesl, protože si myslím, že ukázat lidem rychlovlaky má smysl. Když nic jiného, je to velká možnost, jak téma připravovaných vysokorychlostních tratí vnést do vědomí občanů – aby věděli, že na nich pracujeme, že se snažíme je zasadit do krajiny co nejúčelněji a současně nejcitlivěji, že první úseky chceme začít stavět během několika let a zprovoznit kolem roku 2030,“ uvedl ve svém blogu na Aktuálně.cz ministr dopravy Martin Kupka.
Podle Kupky je momentálně nejdůležitější, aby si česká veřejnost uvědomila hlavní přínosy vysokorychlostní železniční tratě. Například mnohem širší nabídku v oblasti zaměstnání, studia, ale i cestování. VRTky jim umožní i snadnější spojení se zahraničím.
Psali jsme
Podívejte se na exkluzivní video sestřih z veletrhu Rail Business Days v Brně. Akce, která se konala minulý týden měla velký ohlas…