foto: Autor: Vojtěch Dočkal, Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0/Nádraží v Libni
Praha-Libeň je problémová stanice. Město plánuje novou linku S61 přes Libeň, což podle sdružení ŽESNAD.CZ povede k zablokování nákladní i dálkové dopravy. Žádají odklad zavedení linky a rychlou výstavbu nové infrastruktury, jinak hrozí kolaps na kolejích, upozorňují v tiskové zprávě.
Není žádnou novinkou, že kritickým místem na české železnici v Praze je zejména stanice Praha-Libeň. Od nového jízdního řádu mělo dojít ještě k dalšímu zhoršení. Praha se totiž rozhodla přetrasovat novou plánovanou linku S61 namísto přes Malešice do Běchovic přes Libeň až do Úval.
ŽESNAD.CZ je znepokojen, jak vyplynulo z tiskové zprávy, kterou dostala redakce RAILTARGET emailem. Celé roky prý sleduje se znepokojením vývoj na železnici, pomalu směřující k vyčerpání dostupné kapacity dráhy, zejména pak stále rostoucí problém v Praze. "ŽESNAD.CZ je velmi znepokojen neadekvátním nárůstem příměstské dopravy, která bez vybudované potřebné infrastruktury bude blokovat nákladní dopravu, která nemá žádné variantní řešení a také dálkovou osobní dopravu, která má variantní řešení pouze v růstu individuální automobilové dopravy," upozorňují zástupci v tiskové zprávě a stěžují si na neadekvátní reakce úřadu. "Upozorňovali jsme všechny relevantní instituce a úřady, jednali jsme i s objednavateli dopravy, včetně s magistrátu hlavního města. Reakcí byla bagatelizace nebo nereflektování reality a stavu infrastruktury," popisují.
Psali jsme
Martin Hořínek, prezident ŽESNAD.cz, v exkluzivním rozhovoru pro RAILTARGET uvedl, že je nutné zaměřit se na Evropu. Zdůraznil, že evropské zákony…
Proto vyzývají objednatele osobní dopravy v závazku veřejné služby, aby pečlivě zvážili, zda skutečně není možné odložit zavedení linky S 61 a další zhušťování taktu osobní městské a příměstské železniční dopravy do doby, než pro ni bude vybudována potřebná kolejová infrastruktura, po níž by tyto linky mohly jezdit, aniž by znemožňovaly provoz dálkové osobní a nákladní železniční dopravy.
Psali jsme
Podle materiálů vypracovaných Správou železnic existuje návrh na zrušení až jedenácti seřaďovacích nádraží po celé zemi z důvodu jejich…
Dále také podporuje iniciativy vedoucí k urychlené výstavbě trojkolejných vložek v mezistaničních úsecích Poříčany – Kolín a uvádí, že v této kritické situaci nemůže dělat nic jiného, než žádat o korektní koordinační proces a v případě nemožnosti dohody o přídělu kapacity naprosto přesné dodržování pravidel přídělu kapacity podle prohlášení o dráze a zákona o dráhách a přímo použitelného nařízení 913/2010/EU o konkurenceschopné nákladní dopravě.
Nákladní a osobní železniční doprava spolu nemají bojovat, jsme spoluhráči na stejném hřišti - na jedněch kolejích. Proto apelujeme na co nejrychlejší vyřešení stávajícího neuspokojivého stavu, hrozícího od změny jízdního řádu v prosinci přetížením dráhy.
Zdroj: Článek vychází z tiskové zprávy ŽESNAD.cz