foto: Správa železnic / Public Domain /Budoucí podoba vyústění Berounského tunelu v Praze
Práce na Berounském tunelu mohou díky pozitivnímu posudku ministerstva životního prostředí začít již brzy. Jedná se o jeden z nejvýznamnějších projektů Správy železnice, který na trať přinese nejedno pozitivum.
Novostavba trati mezi pražským Smíchovem a Berounem získala od ministerstva životního prostředí kladné stanovisko EIA. Ambiciózní projekt výrazně zrychlí cesty z metropole na západ Čech a do Bavorska, zároveň uleví přetížené příměstské trati kolem Berounky.
Berounský tunel bude. Neškodný pro přírodu i obyvatele
Posudek EIA důkladně prověřil vliv stavby na životní prostředí a zdraví obyvatel, a to jak během výstavby, tak i budoucího provozu. Všechny hodnocené aspekty, včetně hlukové zátěže, kvality ovzduší i vod, splňují zákonné limity. Dodržování těchto parametrů bude navíc průběžně kontrolováno pomocí monitoringu.
Aktuálně se zpracovává dokumentace pro povolení stavby. Nyní do ní budou zapracovány podmínky stanovené závazným stanoviskem EIA, následně Správa železnic požádá o vydání žádosti o povolení záměru. Stavba by měla odstartovat přípravnými pracemi v roce 2028, se samotnou ražbou tunelu se začne v roce 2031. První cestující by se pak po zcela nové trati měli svézt v roce 2038.
Nezapomnělo se ani na rychlovlaky
Berounský tunel o délce 24,7 km bude nejvýznamnějším stavebním objektem na novostavbě trati mezi Prahou a Berounem. Je navržený pro rychlost vlaků až 200 km/h. Svým rozsahem jde o ojedinělý projekt v rámci celé historie Správy železnic. Umožní odklon dálkové osobní i nákladní dopravy ze stávající frekventované trasy podél Berounky.
Psali jsme
RAILTARGET se ponořil do světa filmové kinematografie s vlakovou tématikou a zavzpomínal na kultovní snímek Ostře sledované vlaky.…
Zdroje: Tisková zpráva Správy železnic
Tagy