foto: Redakce RAILTARGET/Kombinace předností obojího. Znáte Siemens Vectron 393 AC?
Vylepšené elektrické lokomotivy řady 393 jsou vybaveny čtyřmi nápravami a jsou schopné provozu na dvou různých trakčních systémech. Tato interoperabilní dvousystémová varianta umožňuje lokomotivám Siemens Vectron 393 AC dosahovat rychlosti až 200 km/h. Jsou přizpůsobeny pro použití na střídavých trakčních systémech o napětí 15 kV (s frekvencí 16,2/3 Hz) a 25 kV (s frekvencí 50 Hz).

Jedním z nových prvků těchto strojů je pomocný dieselový motor, označovaný jako Diesel Power Modul (DPM). Tento modul umožňuje lokomotivě provoz na manipulačních kolejích a vlečkách, kde není k dispozici trakční vedení, nebo při posunu. Dieselový agregát s výkonem 180 kW je umístěn ve strojovně lokomotivy a je napájen palivovou nádrží. Tento systém poskytuje další flexibilitu při provozu lokomotivy na místech, kde není dostupný elektrický pohon.

Jedním z klíčových rysů Vectron AC 393 je jeho flexibilita a modularita. Tato lokomotiva je navržena tak, aby byla přizpůsobitelná potřebám různých dopravců. Modulární design umožňuje snadnou údržbu a výměnu komponent, což snižuje dobu, kterou je nutné strávit mimo provoz. O tyto lokomotivy obohatil svůj vozový park například národní nákladní dopravce ČD Cargo.
Zdroj informací: Redakce
Tagy