foto: ČD / Public Domain /RegioPanter
České dráhy právě přivítaly jubilejního 50. RegioPantera. Ten brzy vyjede ve Zlínském kraji a přinese pohodlné a rychlé cestování jako v zahraničí.
České dráhy nedávno převzaly jubilejní 50. elektrickou jednotku RegioPanter druhé generace, což symbolizuje významný krok vpřed v kvalitě regionálního vozidlového parku. Nová jednotka, číslo 640.256, brzy vyjede na trati ve Zlínském kraji, čímž se tento kraj připojí k oblastem, kde už moderní třívozové RegioPantery slouží, jako jsou Olomoucký, Moravskoslezský, Středočeský a Královéhradecký kraj, jak informovala společnost ČD v tiskové zprávě.
Psali jsme
V Havlíčkově Brodě se rozbíhá výstavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun! Tato moderní budova zlepší servis pro oblíbené regionální…
Generální ředitel Českých drah, Michal Krapinec, zdůraznil, jakou hodnotu nová vozidla přinášejí: „RegioPantery jsou bezbariérové, klimatizované a nabízejí Wi-Fi, elektrické zásuvky a moderní zabezpečení. Přinášíme komfort, který byl dříve vyhrazen jen pro dálkové vlaky.“
Dodání třívozové jednotky RegioPanter
„Dodání jubilejní 50. třívozové jednotky RegioPanter druhé generace Českým drahám je pro nás důležitým milníkem. O to víc, když právě tato jednotka bude současně první ve Zlínském kraji. RegioPanter je vlak české výroby, ale svým komfortem a technologiemi splňuje vše, co očekáváte od vlaku mezinárodní úrovně. A fakt, že už je objednáno a vyrobeno téměř 400 elektrických jednotek RegioPanter, ukazuje, že cestující i dopravci oceňují jejich spolehlivost a pohodlí,“ říká Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva Škoda Group.
Psali jsme
Celkem 19 Panterů první a druhé generace nyní zajišťuje pohodlnou a spolehlivou regionální dopravu na elektrizovaných tratích. Moderní interiér,…
Vybavení a výhody RegioPanterů
Nové elektrické jednotky RegioPanter nabízejí širokou škálu moderních technologií a služeb, včetně:
- Bezbariérového přístupu a velkého prostoru pro invalidní vozíky, kočárky a jízdní kola.
- Klimatizace a ergonomicky řešených sedadel.
- Možnosti dobíjení elektroniky díky elektrickým zásuvkám a USB konektorům.
- Moderního audiosystému s informacemi o jízdě, dostupného i pro osoby se zrakovým nebo sluchovým postižením.
RegioPantery se vyznačují také vysokou bezpečností, zahrnující evropský vlakový zabezpečovač ETCS a radiokomunikaci GSM-R, což zajišťuje spolehlivost na místních tratích.
Psali jsme
S novým systémem ETCS přichází rozloučení s ikonickými lokomotivami. Od ledna 2025 se na českých tratích rozloučíme s „Banány“ a dalšími…
Význam pro regionální dopravu
Dodání 50. třívozové jednotky RegioPanter představuje důležitý milník nejen pro České dráhy, ale i pro cestující. Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva Škoda Group, uvedl: „RegioPanter je vlak české výroby, který svým komfortem splňuje mezinárodní standardy. Skoro 400 objednaných jednotek ukazuje, že jsou naše vlaky oblíbené mezi cestujícími i dopravci.“
Tyto nové jednotky nahradily přibližně 150 starších osobních vozů a 50 lokomotiv, což znamená podstatné zlepšení kvality a kapacity regionální dopravy. Celkem 11 600 míst k sezení v klimatizovaném a nízkopodlažním interiéru RegioPanterů nabídne cestujícím komfortní a příjemné cestování.
Padesát třívozových RegioPanterů ř. 640.2 v provozu představuje náhradu za 150 starších osobních vozů. Protože jde zároveň i o hnací vozidla, tyto nové jednotky současně nahrazují také 50 lokomotiv. Spojením všech těchto nových jednotek by vznikl vlak dlouhý 3 970 metrů, což odpovídá zhruba vzdálenosti mezi zastávkami Praha-Holešovice zast. a Praha-Podbaba nebo třeba mezi hlavním nádražím v Hradci Králové a stanicí Hradec Králové-Slezské Předměstí. Dodané RegioPantery nabízejí souhrnně kolem 11 600 míst k sezení v moderním klimatizovaném a nízkopodlažním interiéru, jak dále konstatuje tisková zpráva.
Psali jsme
České dráhy spouští provoz moderních elektrických jednotek RegioPanter na lince S 4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Tyto soupravy mohou…
Dle tiskové zprávy padesát třívozových RegioPanterů ř. 640.2 v provozu představuje náhradu za 150 starších osobních vozů. Protože jde zároveň i o hnací vozidla, tyto nové jednotky současně nahrazují také 50 lokomotiv. Spojením všech těchto nových jednotek by vznikl vlak dlouhý 3 970 metrů, což odpovídá zhruba vzdálenosti mezi zastávkami Praha-Holešovice zast. a Praha-Podbaba nebo třeba mezi hlavním nádražím v Hradci Králové a stanicí Hradec Králové-Slezské Předměstí. Dodané RegioPantery nabízejí souhrnně kolem 11 600 míst k sezení v moderním klimatizovaném a nízkopodlažním interiéru.
Psali jsme
Železniční nadšenci si budou moci na vlastní kůži vyzkoušet století vývoje české železnice v podobě jízd parním vlakem taženým historickou…
Budoucnost dopravy v Česku
RegioPantery nebudou sloužit pouze ve Zlínském kraji; celkem 60 jednotek řady 640.2 je nasazeno také v Olomouckém a Středočeském kraji. Dále byly objednány dvouvozové jednotky řady 650.2, které budou provozovány na dalších vybraných tratích. V souhrnu tak České dráhy a Škoda Group přinášejí moderní, pohodlné a bezpečné cestování pro tisíce cestujících po celé republice.
Modernizace regionální dopravy tímto krokem pokračuje a slibuje další zlepšení kvality služeb pro všechny cestující.
Zdroj: ČD