foto: Flickr.com/orangebrompton/public domain /Maglev
Maglev je nejrychlejší a zároveň i nejdražší vlak určený pro osobní dopravu na světě. Tyto vlaky jsou schopny jet rychlostí 620 km/h. Mohou tedy v klidu konkurovat rychlosti letadel.
Z magazínu Technika a trh jsme zjistili, jak vznikl název tohoto vlaku Maglev, zkráceně magnetická levitace. Jedná se o nejmodernější a nejrychlejší vlak na světě a zároveň je i nejdražší na světě. Maglev jezdí na vysokoteplotní supervodivou energii. Tyto vlaky se pohybují ve vzduchu nad kolejnicemi a je do nich zabudovaná, kdy díky elektromagnetické síle, která udržuje vlakovou soupravu zavěšenou na trati. Tento vlak má místo kol zabudovány magnety a díky nim se pohybuje několik centimetrů nad kolejnicí. Proto chybí třecí síla mezi vlakem a kolejovou dráhou, což umožňuje dosáhnout vysokých rychlostí. Snižují se tím i provozní náklady.
Samozřejmě vlak nelétá, ale na první pohled tak působí. Při zkušební jízdě dosáhl vlak rychlosti 452 km/h. Získal tak titul nejrychlejšího vlaku na světě, a to díky inovativní technologii, kterou využívá. Vysokorychlostní vlak maglev je schopen dosáhnout rychlosti 620 kilometrů za hodinu. Pro získání vysoké rychlosti využívá výše zmíněnou technologii.
Psali jsme
Správa železnic plánuje utratit 43,8 milionu korun za modernizaci trati mezi Domažlicemi a Německem. Firmy VECTORAMA a SUDOP Praha vypracují…
Maglev: Nejrychlejší vlak světa
Spotřeba Magleva je založena na nepatrném množství energetické energie. A tato technologie je ve světě vědy stále nevysvětlitelným jevem. Dle názoru techniků se jedná o vývoj směrem magnetických kolejí, což by mohlo do budoucna znamenat rychlejší a ekonomicky levnější dopravu pro budoucí generace. Vlaky by totiž do budoucna mohly konkurovat některým letadlům. Jde o skutečně nejrychlejší vlaky. Tratě pro tento vlak Maglev musí být z bezpečnostních důvodů stavěny na mostech, případně v tunelech, což je ekonomicky velmi nákladné.
Psali jsme
Správa železnic shání firmu na modernizaci trati mezi Týništěm nad Orlicí a Solnicí. Vlaky po nové trati pojedou až 120 km/h a zvládnou…
Maglev: Kdy do reálného provozu?
Maglev - tento typ moderního, elegantního a skvěle designově navrženého vlaku je chloubou pro Čínu, která jej představila ve městě Čcheng-tu v provincii S´-čchuan. Vědci tak v této oblasti vybudovali trať dlouhou 165 metrů, kde budou prováděny testy v tomto úseku. Díky tomu také vznikne lepší představa o přepravě tímto vlakem pro cestující. Dle dostupných informací z poslední tiskové agentury Sin-chua by se tento nejrychlejší vlak měl zařadit do běžného provozu v rozpětí tří až deseti let.
Asie je výstavbou vysokorychlostních tratí velice známá a vládne železniční dopravě celého světa. Je samozřejmostí, že mezi zeměmi vládne rivalita a předhání se, kdo představí lepší a nejrychlejší vlak.
Zdroj: magazín Technika a trh; tech svět