foto: redakce RAILTARGET/Představení bateriového vlaku
Měla to být velká sláva. Bateriový vlak od Škody Transportation, první svého druhu na českých kolejích, se měl slavnostně představit v Ostravě. Ministr dopravy Kupka, šéf Českých drah Krapinec, novináři a další VIP hosté, všichni čekali na premiéru moderní technologie, jenže místo hladkého startu to vypadalo, že Škoda Transportation má problém stihnout vlastní premiéru.
Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí
Na prezentaci dorazilo tiskové oddělení Škody Transportation doslova na poslední chvíli. A to nejen kvůli organizačnímu chaosu, ale i zpožděným spojům. Výluky natáhly cestu skoro o hodinu, a když vlak nakonec zastavil těsně před Ostravou, bylo jasné, že na akci včas prostě nedorazí. Ministr dopravy Kupka a další hosté už čekali, zbytek výpravy Škoda Transportation teprve přijížděl.
Opožděná delegace Škodovky se nakonec dostala na místo doslova za minutu dvanáct, jen aby zjistili, že tisková konference je už u konce a jejich bateriový vlak netrpělivě čeká na odjezd.
Psali jsme
Zelená premiéra pro českou železnici. O víkendu vyjel první český bateriový vlak z dílny Škoda Group. Vlak provozují České dráhy na linkách…
Dá se předpokládat, že když něco plánuji, nechám si dostatečný prostor pro případné zpoždění. Navíc firma jako Škoda Transportation, která dodává kolejová vozidla na český trh, by měla sledovat aktuální dění, předpokládat výluky či jiné komplikace a vyrazit s dostatečnou rezervou. U tak důležité akce se očekává, že dorazí kompletní sestava - a na čas.
Situaci nepomáhalo ani to, že vlak, o kterém se mluvilo měsíce, vznikal doslova na poslední chvíli a za podmínek, které vzbuzují víc otázek než odpovědí. Proces schvalování i samotná dohoda mezi Českými drahami a Škodovkou probíhaly bez veřejné soutěže, což mezi odborníky zvedlo nejedno obočí. Slavnostní zahájení provozu tak připomínalo spíš snahu zachránit reputaci než ukázku pokročilé technologie.
