foto: ČD / Public domain/Lokomotiva
Motorová lokomotiva se po opravách vrátila zpět na úzkorozchodnou dráhu Osoblažku.
Motorová lokomotiva 705.914 byla v těchto dnech po opravě u společnosti CZ LOKO přepravena domů na úzkorozchodnou dráhu Třemešná ve Slezsku – Osoblaha. Na Osoblažce bude český výrobce hnacích vozidel pokračovat ve zprovoznění lokomotiv přímo na úzkorozchodné dráze. Proběhne oživení stroje, vyzkoušení všech komponentů, během března je plánovaná tzv. technicko-bezpečnostní zkouška a následovat bude zkušební provoz modernizované lokomotivy.
České dráhy investovaly do obnovy několik milionů korun. Při modernizaci došlo ke kompletní opravě všech součástí lokomotivy včetně úprav hlavního rámu a oprav zkorodovaných částí skříně. Technici dosadili úplně nový spalovací motor, trakční alternátor, chlazení hnacího agregátu nebo řídicí systém včetně pultů strojvedoucích. Podvozky včetně elektromotorů prošly kompletní obnovou. Po dokončení všech nezbytných kroků a schválení vozidla budou mít České dráhy na Osoblažce k dispozici dvě soupravy sestávající se z úzkorozchodné lokomotivy a úzkorozchodného vozu.
České dráhy investovaly do obnovy několik milionů korun. Při hlavní opravě došlo ke kompletní opravě všech součástí lokomotivy včetně úprav hlavního rámu a oprav zkorodovaných částí skříně. Technici dosadili úplně nový spalovací motor typu TEDOM TD 242 RV TA 25 242, který splňuje současné emisní limity Stage IIIA, a trakční alternátor Siemens.
Obměnou prošla elektrická výzbroj lokomotivy, zcela nové je chlazení hnacího agregátu, moderní řídicí systém a pulty řízení na stanovištích strojvedoucích. Podvozky s trakčními motory zůstaly původní a prodělaly kompletní opravou ve středisku údržby ČD v Olomouci. Skříň lokomotivy nese jeden z původních nátěrů, který je však odlišný od druhé provozní lokomotivy ČD na Osoblažce. Bohužel obnova lokomotivy nabrala velké zpoždění.
Motorové lokomotivy řady 705 byly vyráběny v letech 1954, 1955 a 1958 v pražské lokomotivce ČKD. Na úzkorozchodných tratích ČSD s rozchodem 760 mm nahradily parní lokomotivy a část z nich se exportovala do Sovětského svazu. Celkem vzniklo 66 lokomotiv, z toho 21 pro Československo. V současné jsou to nejstarší pravidelně provozované stroje na území Česka. Lokomotivy pro rozchod 760 mm mají maximální rychlost 50 km/h, výkon 258 kW, délku 12,7 metru a hmotnost přes 30 tun. Pro Osoblažku mají ČD vyhrazené dvě lokomotivy, další (705.916) je pak exponátem ve sbírce železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka.
Zdroj: tisková zpráva ČD
Tagy